Sommarkampanj VIDA (Wisswood)
Så nu har man eldat Vida en vecka. Mycket nöjd med konsistens storlek och damm
dvs hyggligt stora bitar, ljus o fin, luktar gott , inget damm samt fin aska. Att sen snubben körde in pallarna i garaget genom carporten är helt otroligt bra. Helt nöjd med andra ord o för 2050 per pall kan man inte klaga.

Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,
-
- Pannrumstomte!
Instämmer med föregående talare. Har kört några veckor.Stroker skrev:Så nu har man eldat Vida en vecka. Mycket nöjd med konsistens storlek och dammdvs hyggligt stora bitar, ljus o fin, luktar gott , inget damm samt fin aska. Att sen snubben körde in pallarna i garaget genom carporten är helt otroligt bra. Helt nöjd med andra ord o för 2050 per pall kan man inte klaga.
mvh
Janfire Flex-A
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
Fick en leverens med fem pallar ikväll, och ger ett stort plus till chaffisen som var vänlig och proffsig. Vår uppfart är en trång, mörk krokig och brant grusgång. Men han trixade in pallarna precis där jag ville ha dem.Hur ser truckerna ut som de flyttar pallen med? Hittils har alla haft kran (pallfinger) och jag har lite trångt och jag vet inte om en truck skulle funka.
Inte som killen från statoil som gjorde sallad av alltihop förra hösten.
Trucken är av samma slag som jag sett tidigare, med två hjul brett isär på var sida om gaffeln, och med ett bakhjul under sätet på föraren vilket ger förträfflig stabilitet och manövrerbarhet. Lång teleskopgaffel gör att det går att peta in en pall nästan var som helst.
/Jeppe
EcoFlex (300L förråd) som värmer 1,5 plan med källare 175(+60)m2, i Karlskrona. Murad skorsten 8m.
-
- Pannrumstomte!
Tror jag bad dom ringa innan , då jag ville ha pelletsen på
lite olika ställen . Ringde till mig 2 gånger , dels om det
gick bra den dagen de hade tänkt komma , ringde även
samma dag för att bestämma tid . Var lite orolig för att
han skulle köra fast . Inga problem sa föraren , men jag
kan inte garantera gräsmattan. Gick jättebra . Synd bara
att jag inte visste om det , då hade jag nog tagit några pallar
till. Trodde inte de kunde köra med trucken ner till skjulet
på baksidan. Så jag är helnöjd med servicen .
Wepe
lite olika ställen . Ringde till mig 2 gånger , dels om det
gick bra den dagen de hade tänkt komma , ringde även
samma dag för att bestämma tid . Var lite orolig för att
han skulle köra fast . Inga problem sa föraren , men jag
kan inte garantera gräsmattan. Gick jättebra . Synd bara
att jag inte visste om det , då hade jag nog tagit några pallar
till. Trodde inte de kunde köra med trucken ner till skjulet
på baksidan. Så jag är helnöjd med servicen .
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Det visade sig att dom hade ringt och lämnat ett meddelande på min mobil. Av någon anledning fick jag inte det meddelandet förrän morgonen efter. Jag lyssnade av det innan jag hann ringa och undra varför dom inte hade ringt, och sen ringde jag upp chauffören och stämde av och tackade för hjälpen. Så ingen skugga falla över Vida.
Effecta 220, PX21. Mafa veckoförråd.
95 m2 + 95 m2 källare.
95 m2 + 95 m2 källare.
jag har faktiskt noterat betydligt mer spån kommande ur min perforerade ändplatta i skruven och misstänker att det beror just på att pellesten är hårdare . Hör att skruven knakar till ibland oxå.
Ska nu köra slut på mitt Midi förråd och försöka få till en skyddsplåt över själva skruven så att det blir mindre tryck på pelletsen där.... Får se om de blir mindre spån sen.
Annars e ja helnöjd med Vida
rent eldningsmässigt o så.
Ska nu köra slut på mitt Midi förråd och försöka få till en skyddsplåt över själva skruven så att det blir mindre tryck på pelletsen där.... Får se om de blir mindre spån sen.
Annars e ja helnöjd med Vida

Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Jag frågade chauffören som lossade bulk hos oss för några veckor sedan. Det verkade som om de körde upp till en linje Värmland - Västerås - Södra Stockholm. Om detta gällde enbart bulk är jag dock inte helt bombsäker på.Danne82 skrev:Någon som vet hur långt norrut de levererar?
Är lite sugen på att testa eftersom de fått så bra reklam här.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Arboga är säkert inget problem om man köper 4 pallar. De tar en runda på två dagar till kunder i samma område. Man kanske får vänta någon vecka tills tillräckligt antal kunder finns.Danne82 skrev:Någon som vet hur långt norrut de levererar?
Är lite sugen på att testa eftersom de fått så bra reklam här.
En del pellets kan vara rätt långa (4 cm) så det gäller att ha bra fungerande matning, jag fick justera min skruv innan det matade jämnt, körde tidigare smulpellets.
Vida pellets är också rätt hårda och blanka så de är inte riktigt lika lätta att tända som smulpelletsen.
Senast redigerad av Torsten den tor 22 nov, 2007 22:23, redigerad totalt 1 gånger.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Stora Enso pellets.