Jag har en RB som jag haft i 15 månader nu, sitter i en CTC 265B och går som en klocka.
Det är en mycket enkel brännare, nästan inga rörliga delar alls, förbränningsdelen är gjord i 6mm stål som verkar tåla hur mycket stryk som helst, enda nackdelen är väl att den har fast termostat så du kan inte ställa någon hysteres mellan från/tillslag.
Mycket enkel att installera och justera in och mycket tillförlitlig anser jag, du smäller själv dit den på en timme.
Rent supportmässigt så är RB mycket kundvänliga, dom kan nås på email och telefon och är det något man behöver hjälp med eller fråga om så är det bara att ringa, mycket hjälpsamma.
Det är som sagt var enklast möjliga brännare så om du vill ha massa fräcka finesser så ska du titta på något annat, men annars så tycker jag det kan vara ett bra val av brännare.
Min brännare har aldrig misslyckats att starta (några gånger har det hänt men det var mitt fel, inte brännarens) eller haft något annat problem, det enda man ska se upp med är att se till att den lilla sotluckan över tändelementet sätts tillbaka rätt när man sotar brännaren annars tänder den inte.
Den har rätt så lång uppstarttid vilket kan vara en nackdel om du har liten vattenvolym i pannan.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Vill man ha en brännare som funkar utan en massa extra lull lull ,välj denna
har kört den sedan Augusti utan problem,lätt att finjustera behövs hjälp är det bara att ringa ,det finns alltid någon som hjälper till
Kör den mot 500 l tank så istället för att ha frånslaget i pannan har jag satt den på returen
det blir inget sot varken i panna eller skorsten, uppskattar aska till ca 20-25 l på ett ton pellets
en kanonbrännare den som vill att det ska funka köp den
Caminos / Genius braskamin med täljsten Värmer en stor del av enplans villa på 102 m2
F D Roslagsbrännaren Easy-Tank, Panna Arimax 25