Är det någon som kan tipsa mig om panna?
Jag har en CTC Total som strular som fan och har nu planer på att byta panna. Jag har en Jan fire flex-a brännare och vill nu ha lite tips om en panna som fungerar bra och inte förbrukar så mycket pellets? För det tycker jag att min CTC Total gör. Kan det löna sig att köpa en begagnad panna av något annat märke eller ska man satsa på en ny Jan fire panna?
Mitt hus är 75*2m².
Pann byte?
Tjena!
Om du ändå skall byta tycker jag en ny janfirepanna....
Om du inte kan koppla in en gammal panna själv..
Många säger, får du tag i en hyfsat bra begagn panna 15000 så verkar det
kosta lika mycket i installation..summa 30000 då är det väl inte mycket
att fundera på....?Själv funderar jag på en effekta om sådär 20 år
Lycka till ronald!
Om du ändå skall byta tycker jag en ny janfirepanna....
Om du inte kan koppla in en gammal panna själv..
Många säger, får du tag i en hyfsat bra begagn panna 15000 så verkar det
kosta lika mycket i installation..summa 30000 då är det väl inte mycket
att fundera på....?Själv funderar jag på en effekta om sådär 20 år

Lycka till ronald!
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
CTC
CTC 1200 på blocket !
Har DU koll ? CTC1100 40Kw med Baxi Eurofire, Mafa Midi (30st säckar), 85+(85)m² 1962, shuntautomatik, tung kamin för myseldning nån kväll/vecka
Hade själv samma funderingar när ja skulle byta panna. Köpte en begagnad Nibe City med alla tillbehör. Gick på knappt 10 000 installerat å klart. Har gjort åt 6,5 pall pellets på ett år nu på 170m2 hus med 40m2 källare uppvärmd och är mycket nöjd.
Nibe City -02, Janfire Flex -a -03 och danfoss shuntautomatik.
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare