DAKON panna

Här diskuteras allt kring vedeldning
Skriv svar
BG
Lärjunge!

DAKON panna

Inlägg av BG »

Halloj vad tror ni om den här

Det var en jobbarkompis som kom med en broshyr med denna panna..

Han ska byta panna och har hela tiden pratat om gjutgärn ... men jag har sagt åt honnom att man skall satsa på en med keramisk underförbränning istället ....

Jag blev förvånad när jag såg att de hade satt in keramik i en gjutgärnare...

Fan anamma ,, jag kan inte se varför inte denna skulle vara en panna att satsa på...

http://www.lindquistheating.se/broschyrDAKON.pdf
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
Ved Profilen
Pannrumsnisse!

Inlägg av Ved Profilen »

Jag tror på denna produkt.Men luckorna håller nog inte tätt efter en viss tids eldande.Men det gör väl inte så väldans mycket i och med att det är sugande fläkt..
En sak som är bra med denna panna är att eldstadsvolymerna för ved är nästan identiskt lika som vattenvolymerna.Då blir det ganska enkelt och räkna ut rätt Acktanksvolym till pannan..
En liten grej! Tänk att alla som säljer gjutjärns pannor skriver att dom håller i ca:50 År? Varför lämnar dom inte åtminståne 30 Års garanti då???
Gjutgärn tål 100% högre tryck än en svetsad stål panna.Sådant tryck är det inte i pannorna så att den motiveringen är inte ens värd att skriva.(Försäljnings argument tycker jag)??

Ved Profilen..
Senast redigerad av Ved Profilen den lör 08 sep, 2007 22:25, redigerad totalt 3 gång.
Andreas Hansson
Pannrumshärskare!

Inlägg av Andreas Hansson »

Fast dom var inte så stora.Den största 115L
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
BG
Lärjunge!

Inlägg av BG »

Andreas Hansson skrev:Fast dom var inte så stora.Den största 115L
Näää det var vad jag la märke till oxå.... ska byra panna om 2-3 år och jag tänkte mig en på 40 - 50 kw....

men det kanske kommer ....

Hoppas jobbarkompisen sätter in en sån här nästa sommar så att jag kan åka dit å kolla å provelda....
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
BG
Lärjunge!

Inlägg av BG »

Ved Profilen skrev:Jag tror på denna produkt.Men luckorna håller nog inte tätt efter en viss tids eldande.Men det gör väl inte så väldans mycket i och med att det är sugande fläkt..
En sak som är bra med denna panna är att eldstadsvolymerna för ved är nästan identiskt lika som vattenvolymerna.Då blir det ganska enkelt och räkna ut rätt Acktanksvolym till pannan..
En liten grej! Tänk att alla som säljer gjutjärns pannor skriver att dom håller i ca:50 År? Varför lämnar dom inte åtminståne 30 Års garanti då???
Gjutgärn tål 100% högre tryck än en svetsad stål panna.Sådant tryck är det inte i pannorna så att den motiveringen är inte ens värd att skriva.(Försäljnings argument tycker jag)??

Ved Profilen..
Vad bra ... då e vi överens om sak iallafall :lol: :lol: :lol:
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
Jägarn
Entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Jägarn »

jo verkar bättre än viadrus..men den är ju lika dyr som calmar v33..och då skulle jag garanterat köra med den istället ..finns ju en anledning till att det är ytters få rörkrökare som instalerar dessa pannor
Skriv svar