Patentsökt Världsnyhet från Kmp Ariterm.
-
- Pannrumsnisse!
Patentsökt Världsnyhet från Kmp Ariterm.
Kmp Drag är en unik lösning som gör det möjligt att installera pellets kamin utan skorsten. (En låda på väggen alltså) Man slipper betala för dyrbara skorstenar.
Läs mer på länken www.ariterm.se
Kan vara en smart uppfinning,dessutom är den godkänd av swedsert samt av sotarnas riksförbund.
Ved Profilen..
Läs mer på länken www.ariterm.se
Kan vara en smart uppfinning,dessutom är den godkänd av swedsert samt av sotarnas riksförbund.
Ved Profilen..
-
- Pannrumshärskare!
Ja det står i Viivilla tidning.
Jag kände mig lite lättnar när jag läste och hade funderat länge med kamin i mitt vardagsrum eller gillestuga men allting står iväg innebär kan inte sätta extra skorsten eller utanför ute ser inte fint och med att fönster sitter överallt. Inte rolig om man göra bökig rör (kurvig) på sida utifrån väggen
Men mycket lite kan man säga att det måste vara pelletskamin, inte ved. Ved är äkta och ser verklighet samt tyst mot pelltes ljud från fläkt och mekaniska.
Jag kände mig lite lättnar när jag läste och hade funderat länge med kamin i mitt vardagsrum eller gillestuga men allting står iväg innebär kan inte sätta extra skorsten eller utanför ute ser inte fint och med att fönster sitter överallt. Inte rolig om man göra bökig rör (kurvig) på sida utifrån väggen

Men mycket lite kan man säga att det måste vara pelletskamin, inte ved. Ved är äkta och ser verklighet samt tyst mot pelltes ljud från fläkt och mekaniska.

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-
- Pannrumshärskare!
Ox kan bli dålig grannsämja pga rökutveckling om brist finjusteras ...
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
manin skrev:Ox kan bli dålig grannsämja pga rökutveckling om brist finjusteras ...
De där två sakerna har jag också funderat på, speciellt sotdelen, för visst sjutton SOTAR det när man eldar.elvis skrev:Kul med sotet om man har tegelhus eller putsad fasad....
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.