täta luckan?

Här diskuteras allt kring vedeldning
Skriv svar
pyrro
Fröträd
Kontakt:

täta luckan?

Inlägg av pyrro »

Tjena!

på min arimax 35 så har det börja småpysa rök ur matnings luckan, och min stilla undran är vart hittar jag tätningslist? eller vad ska man ha och täta med? jag har vart runt på "de stora byggvaruhusen" och kikat men har inte blivit så mycke smartare!

tips tas gärna imot :wink:
Arimax 35kw 2800L acc,tilläggsisolerad träkåk på 180 bo och 120 biyta. camina art etage och förhoppningsvis sol inom kort.
Andreas Hansson
Pannrumshärskare!

Inlägg av Andreas Hansson »

Kolla med firmor som säljer kaminer.En bekant har en arimax 35 och han har oxå tätat om sin lucka. Han köpte av www.extuna.se Dom var tydligen billiga
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Tjena!
Är det här något tro ?
http://www.dinvvsbutik.se/64mm-fiberfra ... 55901.html

mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Olle45
Pannrumsnisse!
Kontakt:

Re: täta luckan?

Inlägg av Olle45 »

pyrro skrev:Tjena!

på min arimax 35 så har det börja småpysa rök ur matnings luckan, och min stilla undran är vart hittar jag tätningslist? eller vad ska man ha och täta med? jag har vart runt på "de stora byggvaruhusen" och kikat men har inte blivit så mycke smartare!

tips tas gärna imot :wink:
Hej
Tips på ett enkelt sätt att justera en inte allt för otät och skev pannlucka
Det finns silikon som klarar ca 300°C såndan silcon har Biltema
Använd vanlig tejp för att inte silikonen skall häfta ihop luckan med pannramen, alltså pannramens yta förses med tejp.

PS:
Skriv gärna en rad här om hur bra ni lyckats att täta era luckor med denna metod, det finns många som sitter med eldstäder med otätaluckor.
Som gärna vill meta mer...

MVH
Ruben
Skriv svar