Ekopal polsk pellets

Skriv svar
petero
Ungskog

Ekopal polsk pellets

Inlägg av petero »

Jag såg på pelletspris.com att ekopal säljer pellets till ett "hyfsat" pris 1678kr/ton. (bulk)

Jag skickade följande mail till dom:

I saw that you deliver pellets to sweden on the webpage "www.pelletspris.com" and i have a few questions.
1. To what areas of sweden will you deliver? (I am situated in St Mellby 75 km north east of gothenburg)
2. What type of delivery truck do you have? (i.e are you able to "blow" the pellets into the storage or can you only tip out your load on the ground)
3. If you have a truck with "blow" possibilities are you willing to fill more storages (within a 5km radius) normal size of our storages is 3 to 4 ton's.
4. How is the payment done (I am not so happy to send so much money in advance)

Jag fick följande svar från dom:

Hej Peter
Först maste jag papeka att vi har skrivit fel pa sidan www.pelletspris.com
Vi säljer pellet i smasäckar (15kg), inte bulk.
1. Vi kan leverera pellets till nästan alla ställen i Sverige. Det är naturligtvisst dyrare att skicka den fran Polen till Norrland än det
är till Skane.
Det gar bra att skicka den till ditt vart du bor.
2. Pellets levereras i stor lastbil (24 ton) och just nu har vi inte
möjlighet att avlasta den ordentligt bara (tip it on the ground
tyvärr). Pelletsen kommer inplastad pa pall sa forklift passar bäst
till san situation.
3. Ja. Om det finns flera ställen som har möjlightet att avlasta bilen
sa kan föraren köra ditt. Upp till 3, 4 mil radius blir det bra tror
jag.
4. Vi behöver nat slags förrbetalning till kontot det kan bli 1/4 del
av hela summan och sen kan ni betala rästen till föraren.
Hoppas att du är fortfarande intresserad. Skriv till mig om du har
fler fragor.
Ha det bra
Pawel Markiewicz"

Mvh
Peter
Panna: CTC 265 1982
Brännare: Pellx 2001
ca 200 m2 att värma
saabstefan
Stor entusiast!

Inlägg av saabstefan »

Kul PeterO. Jag skicakde ett nästan identiskt mail som du. Och fick såklart ett liknande svar.
Jag har nu skrivit tillbka och "bett" honom ordna en bulkbil. Har inte fått mer svar än

Trevlig helg
Stefan
Janfire Integral/NH med 8,4m3 bulk. Igångkört 1 dec 2006. 1,5 plan med källare. 100+65m2. Trähus från 1938, tegelfasad 1955. Örebro. Innan: 23000kWh med elpatron för värmen.
Per-Erik
Energiprofet!

Inlägg av Per-Erik »

saabstefan skrev:Kul PeterO. Jag skicakde ett nästan identiskt mail som du. Och fick såklart ett liknande svar.
Jag har nu skrivit tillbka och "bett" honom ordna en bulkbil. Har inte fått mer svar än

Trevlig helg
Stefan
Ska du ha bulk.. så lär det bli många Ton det.. var har du tänkt göra med det? dem lär ju köra hit en hel lastbil & dem lär ju villja tömma den innan dem åker till polen igen.

Lika så om man köper pallar.. 24 Ton Lastbil.. Hur många Ton pellets blir inte det? Har man plats så funkar det väll.. En lada eller likande..

Mängden skrämmer mig.
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Per-Erik skrev:
saabstefan skrev:Ska du ha bulk.. så lär det bli många Ton det.. var har du tänkt göra med det? dem lär ju köra hit en hel lastbil & dem lär ju villja tömma den innan dem åker till polen igen.

Lika så om man köper pallar.. 24 Ton Lastbil.. Hur många Ton pellets blir inte det? Har man plats så funkar det väll.. En lada eller likande..

Mängden skrämmer mig.
"Hur många Ton pellets blir inte det?" = 24 ton.

Det är "bara" 8:a mottagare om de köper 3 ton var eller 4 st om det tar emot 6 ton var.

Skulle pelletsen vara bra (lite finfraktion) och mitt förråd nästan tomt så skulle iallafall jag kunna ta emot 6 ton pellets.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
saabstefan
Stor entusiast!

Inlägg av saabstefan »

Jo, det var precis så jag tänkte. Att man blir några längs en bra rutt som de kan lossa hos.

Ännu inget svar dock. Men de har väl semester i Polen med...

Stefan
Janfire Integral/NH med 8,4m3 bulk. Igångkört 1 dec 2006. 1,5 plan med källare. 100+65m2. Trähus från 1938, tegelfasad 1955. Örebro. Innan: 23000kWh med elpatron för värmen.
saabstefan
Stor entusiast!

Inlägg av saabstefan »

Fick idag svar från Ekopal. Hade ju frågat om de inte kunde få tag på bulkbil. Så här blev svaret tyvärr:

Hej

Först maste jag säga förlat för att jag svarade inte pa sa länge. Jag
hade semsester och absolut ingen tillgang till mitt mailbox...

Nej tyvärr, bara smasäckar pa pall :).

Priset för var pellets är 1725kr\ton + "transportpris" som beror pa
leveransställe. Frakten brukar kosta runt 500kr\ton. Jag skriver det
bara ifall du bestämmer dig att köpa enda;). Hoppas att 24 ton pellets
skrämmer dig inte. Det är visst mkt, men det räcker med att bara hitta
5,6 personer som skulle vilja köpa med dig. Det är inget problem att
komma med lastbilen till flera olika ställen i samma omrade

MVH
Pawel Markiewicz
Speedy
Ungskog

Inlägg av Speedy »

Hydro säljer 8 mm pellets för 2 200 kr per pall

Då är det väl inte lönt med polsk pellets?
Skriv svar