Det beror nog på att dom får leverera allt till fjärrvärme pannorna som är byggda för pellets, T.ex i Umeå har dom sänkt effekten/stänkt av några pannor för att köra pelletspannan på max så det går 3-5 bilar med släp/vecka dit = samma mängd som då det va -25° i vintras..Tobbe på backen skrev:Priserna verkar ha stabiliserats på nivå som gällde under våren, vilket är lite förvånande med tanke på att den varma vintern och det låga elpriset borde ha dämpat efterfrågan.
Någon som sett några sommarkampanjer?
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: talloil har en kampanj på www.talloil.se
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Neova hos Elinedals Bil AB i Svedala?
Hej,
Är det någon som har köpt Neovapellets hos ovanstående leverantör?
Tar 1900 kronor per pall, tyvärr verkar de ej kunna ordna någon hemkörning, men verkar billigt iallafall.
Är det någon som har köpt Neovapellets hos ovanstående leverantör?
Tar 1900 kronor per pall, tyvärr verkar de ej kunna ordna någon hemkörning, men verkar billigt iallafall.
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
-
- Prima virke
Kanske billigaste Neova Pellet?
En sändig kampanj verkar www.pelletsbutiken.se ha 1955kr per ton vid Bulk Neova. Annonsering på internet, provade att beställa och fick bekräftelse på order men inga pellet
.
Tyvärr orkar jag inte tjafsa. Köper någon annanstans, som vanligt, i fortsättningen.

Tyvärr orkar jag inte tjafsa. Köper någon annanstans, som vanligt, i fortsättningen.
Janfire Flex-A (2000) + Norrahammar Parca 3000, Bulkförråd 5ton, förbrukning knappt 4ton/år. Tegel villa-56, 1.5plan + källare a 74kvm +25kvm garage allt uppvärmt. Pelletsdrift hela året.
Hösten 2009 istallerades Toshiba Luft-Luft VP Polar2
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Re: Kanske billigaste Neova Pellet?
Från vem kom bekräftelsen?karlmagnus skrev:En sändig kampanj verkar www.pelletsbutiken.se ha 1955kr per ton vid Bulk Neova. Annonsering på internet, provade att beställa och fick bekräftelse på order men inga pellet.
De verkar ju fortfarande sälja Neova, för de finns ju med i deras On-line lista. Men då kostar pelletsen 2 495 kr/ton.
Jag tycker du skall ringa/maila Neova och informera dem.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
-
- Prima virke
Kampanj priser
Fick email bekräfelse av den jag beställde, blev några dagar senare även uppringd och fick besked att alla pellets var slut (HU!)
Ser att samma pris fortfarande annonseras. Egentligen är det så att ett annonserat pris gäller om man inte uppenbart borde inse att något är fel. Den som orkar bör gå in och beställa och stå på sig, jag gör det tyvärr inte.
Ser att samma pris fortfarande annonseras. Egentligen är det så att ett annonserat pris gäller om man inte uppenbart borde inse att något är fel. Den som orkar bör gå in och beställa och stå på sig, jag gör det tyvärr inte.
Janfire Flex-A (2000) + Norrahammar Parca 3000, Bulkförråd 5ton, förbrukning knappt 4ton/år. Tegel villa-56, 1.5plan + källare a 74kvm +25kvm garage allt uppvärmt. Pelletsdrift hela året.
-
- Stor entusiast!
Ringde upp dem nyss och försökte beställa. De kör mycket riktigt Neova, och följer deras riktprislinjer (!!!!!!!!!!!).
När jag hänvisade till priset på hemsidan var hon mycket oförståeende. Tydligen finns inte sidan kvar. "Den ska vara nedlagd sedan länge". ¨Så det är antagligen något webhotell som inte orkat ta bort en nedlagd sida
synd
Stefan
När jag hänvisade till priset på hemsidan var hon mycket oförståeende. Tydligen finns inte sidan kvar. "Den ska vara nedlagd sedan länge". ¨Så det är antagligen något webhotell som inte orkat ta bort en nedlagd sida
synd
Stefan
Janfire Integral/NH med 8,4m3 bulk. Igångkört 1 dec 2006. 1,5 plan med källare. 100+65m2. Trähus från 1938, tegelfasad 1955. Örebro. Innan: 23000kWh med elpatron för värmen.
För att vara en "nedlagd" sida så tycker då jag att den verkar fungera alldeles utmärkt.saabstefan skrev:Ringde upp dem nyss och försökte beställa. De kör mycket riktigt Neova, och följer deras riktprislinjer (!!!!!!!!!!!).
synd
Stefan
Det finns ju fungerande beställningsfunktioner på sidan. Mitt förråd är för tillfället fyllt med pellets annars så hade jag fullföljt beställningssidan hela vägen och sett vad som händer.
Någon med tomt pelletsförråd som vill prova om det går att beställa pellets och vad för pris det sedan blir om de nu har "lagt ner sidan".......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Billigt.Turbo skrev:Smålandspellet: 1920kr/pall. Fri hemkörning vid fyra pall. Gäller Augusti.
Har köpt i Knislinge Främlinge för 1900 kr hämtpris Smålandspellets. Smålandspellets såg ljusare än Booforssjö, luktar ganska gott som ny sågad och hyvlad från snickeri.
En annan såg jag på Okome.se kostar 1850 kr hämtpris utanför Ullared.
Undrar finns det någon billigare småsäckar än Okome. Någonsin 1800 kr finns det för småsäckar? Hm...
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-
- Prima virke
Man får bekrftelse med priset jag angav oven, trodde allt var ok.Roli skrev:För att vara en "nedlagd" sida så tycker då jag att den verkar fungera alldeles utmärkt.saabstefan skrev:Ringde upp dem nyss och försökte beställa. De kör mycket riktigt Neova, och följer deras riktprislinjer (!!!!!!!!!!!).
synd
Stefan
Det finns ju fungerande beställningsfunktioner på sidan. Mitt förråd är för tillfället fyllt med pellets annars så hade jag fullföljt beställningssidan hela vägen och sett vad som händer.
Någon med tomt pelletsförråd som vill prova om det går att beställa pellets och vad för pris det sedan blir om de nu har "lagt ner sidan".......
Senare blev jag uppringd försökte argumentera men då var pellets slut.
Suck.
Fast pris
Läste INFO-tidning (Östra göinge) idag. På annons skrev så här:
Locka eller inte locka?
Men det verkar bra erbjuder att man slipper beställa 5-8 pallar på en gång om man inte har plats hemma med alla pallar och oroar över priset under vinter eller "slutsålt" kanske bra alternativ här eller hur.
Eller vad detta mening. Kanske ÅF vet hur ser ut pris nästa år från Agrol så att de beredd fast pris som idag och kanske sjunkar pris efter september eller blir inte så kraft prishöjdning nån under vinter?
Är någon som har perspektiv på den annons?
Har inte frågat för pris, jag är bara undrar över vad annons skriva om.Lägg din nästa pelletsbeställning innan 14/9 2007 så garanterar vi dig samma vid alla följande beställningar fram till 30/4 2008.
Gäller max 8 ton eller 8 pallar Agrol.
Locka eller inte locka?
Men det verkar bra erbjuder att man slipper beställa 5-8 pallar på en gång om man inte har plats hemma med alla pallar och oroar över priset under vinter eller "slutsålt" kanske bra alternativ här eller hur.
Eller vad detta mening. Kanske ÅF vet hur ser ut pris nästa år från Agrol så att de beredd fast pris som idag och kanske sjunkar pris efter september eller blir inte så kraft prishöjdning nån under vinter?
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Re: Fast pris
Motsvarande erbjudande har även varit ute från vår lokala Agrol-ÅF.manin skrev:Läste INFO-tidning (Östra göinge) idag. På annons skrev så här:Har inte frågat för pris, jag är bara undrar över vad annons skriva om.Lägg din nästa pelletsbeställning innan 14/9 2007 så garanterar vi dig samma vid alla följande beställningar fram till 30/4 2008.
Locka eller inte locka?
Dock har de svårt att matcha den lokala konkurrensen prismässigt.
http://www.biolant.se/res/Default/biolant.pdf
http://www.biolant.se/res/Default/prislista.pdf
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
Re: Fast pris
Vill bara skriva och har fått ta på pris, Här Agrol i Knislinge kostar 2050 kr per pall/832kg.manin skrev:Läste INFO-tidning (Östra göinge) idag. På annons skrev så här:Lägg din nästa pelletsbeställning innan 14/9 2007 så garanterar vi dig samma vid alla följande beställningar fram till 30/4 2008.
Annars billigare står kvar 1900 kr än så länge finns hos Främlinge i Knislinge (smålandspellets). Neova i knislinge/Hjärsås kostar 2080 kr.
Booforssjöpellets finns i broby kostar 2100 kr. Fick veta eftersom energidagar i kristianstad och Göinge. Imorgon har dom utställning och uppvisning energi samt information i Kristianstad på Krinova. Gärna kikar på http://www.krinova.se/?pid=-1&newsid=66
Ha 3vlig helg.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
På energidag i Kristianstad så det fanns uppställde ÅF med pellets bl.a norsk pellets, Agrol och några till, men Vida pellets var billigare än andra pellets här som jag såg idag och fick småning info, om man beställer på Vida´s hemsida, så kostar det 2050 kr /pall minst 4 pall leveran hemfritt innan 30 september. Andra pellets kostar från 2200 kr men dyrare var Norsk pellets 3.15 kr/kg = 2621 kr/pall.
Även Agrol erbjuder fastpris för nästa beställa. Övriga pellets märke säg inte så mkt.
Där uppvisning hade han fliseldning. det låter inte dum, funger hur bra och smidig som pellets. Flis kostar 0,16 kr/kWh enlig gubbe.
Även Agrol erbjuder fastpris för nästa beställa. Övriga pellets märke säg inte så mkt.
Där uppvisning hade han fliseldning. det låter inte dum, funger hur bra och smidig som pellets. Flis kostar 0,16 kr/kWh enlig gubbe.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Di som skrev den 27 juni.
Jag tycker att jag har köpt bra pris denna gång i augusti för bara 1900 kr/pall (832 kg)
http://di.se/Index/Nyheter/2007/06/25/2 ... ?src=xlink
Läs artikel så om det stämmer ... sant eller falsk."Sommaren brukar vara en bra tid att ladda upp med pellets till villan, men inte i år. "Sverige är det enda land i Europa där priserna inte fallit efter den kraftiga uppgången i höstas."
"Priserna på pellets steg med mellan 25 och 30 procent i Sverige fram till årsskiftet."
Jag tycker att jag har köpt bra pris denna gång i augusti för bara 1900 kr/pall (832 kg)
http://di.se/Index/Nyheter/2007/06/25/2 ... ?src=xlink
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.