GARAGEBYGGE

Skriv svar
BG
Lärjunge!

GARAGEBYGGE

Inlägg av BG »

Jag går i garage+carportbyggartankar

har tänkt mig så här ungefär carport för 2 bilar till höger om garaget...

rymligt garage ... att ställa in bil mc klippare bobbis etc

funderar på ca 6 x 6 m carport och ca 10 x 6 m garage

byggnaden blir då ca 16 x 6 m med innfarterna på ena långsidan

är det någon som har lite bra tips som man bör tänka på.

projektstart ... nästa vår....
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
blindh
Gallringsobjekt

Inlägg av blindh »

Prova detta forum
http://www.byggahus.se/forum/smahus-gar ... gebod-m-m/
där finns mycket kunnigt folk som säkert kan o vill hjälpa dig!
petmal
Prima virke

Inlägg av petmal »

Funderar själv på ett tvåbilsgarage då mitt äri så dåligt skick. Hittade dessa på nätet till vad jag tror hyfsade priser.

http://www.lovangersbygg.se/
Bio-Sol Panna med KMP PX22
Bulkförråd
1 1/2 hus från -37
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Att tänka på då man bygger garage är att inte bygga så trångt, Istortsätt alla färdiga dubbelgarage är för små..

Garaget bör ha måtten 7x8 meter (breddxdjup) iaf om man ska ha arbetsbänk, vask framför då en bil av typ passat el V70 är nästan 5 meter lång o 2 meter bred blir det inte mycket utrymme framför/bakom/sidan om bilen..

En kompis har ett med dom måtten o det är helt lagom, Man har då drygt 1 meter mellan bilarna o mellan bil o vägg samt framför o bakom bilen..

En granne har ett dubbelgarage från Lövånger men det är för trång tycker då jag om man t.ex ska tvätta bilen där, Kanske därför grannen alltid tvättar ute.. :roll: :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare

Inlägg av Micke »

Man kan beställa egna mått från Lövångers bygg :wink:
och det är bra + bra pris oxå :D
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Micke skrev:Man kan beställa egna mått från Lövångers bygg :wink:
och det är bra + bra pris oxå :D
Jag såg nu att dom har ett på 7,2x8,4 meter vilket är lagom för 48500:- + moms, Då tillkommer plattan samt plåt jobb..

Hur mycket är dom isolerade??
Såg bara nått om 10° temp så det är nog snålt isolerat om dom ens är isolerade..

Dom hade då rätt bra pris på Crawford G60 portar med motorstyrning (8500:- + moms)

Går det få cc 60 på reglarna oxå??

Har hör att det inte går utan det är cc 120
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
BG
Lärjunge!

Inlägg av BG »

jag hade tänkt mig att sätta arbetsbänken på sidan. för jag måste försöka att få så litet djup som möjligt pga garagets placering på tomten.

tack för tipsen på sidor ... men jag tycker att det e lite dåligt med exempel på ritningar hur det skulle kunna se ut .... dvs inga ahaa uplevelser...
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

BG skrev:men jag tycker att det e lite dåligt med exempel på ritningar hur det skulle kunna se ut .... dvs inga ahaa uplevelser...
Det vanliga är väl att de vill sälja dessa ritningar/uppgifter till garagen. Därför redovisas sällan ritningar på nätet eftersom de som bygger själva då bara skulle kunna "sno" dessa ritningar/uppgifter......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
BG
Lärjunge!

Inlägg av BG »

Roli skrev:
BG skrev:men jag tycker att det e lite dåligt med exempel på ritningar hur det skulle kunna se ut .... dvs inga ahaa uplevelser...
Det vanliga är väl att de vill sälja dessa ritningar/uppgifter till garagen. Därför redovisas sällan ritningar på nätet eftersom de som bygger själva då bara skulle kunna "sno" dessa ritningar/uppgifter......
det e ju synd det ,,,, för det var det jag var ute efter att göra
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Leta upp ett garage du gillar på nåns tomt och gå till kommunen och be om bygglovsritningarna för det.
Gratis och lovligt då det är offentliga handlingar.
Byt fastighetsbeteckning till din egen och lämna in som bygglovshandling tillsammans med din ansökan.

Flytta fönster och gångdörr 20 cm så är det ingen kopia längre om du har dåligt samvete för upphovsrätten.

Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
BG
Lärjunge!

Inlägg av BG »

elvis skrev:Leta upp ett garage du gillar på nåns tomt och gå till kommunen och be om bygglovsritningarna för det.
Gratis och lovligt då det är offentliga handlingar.
Byt fastighetsbeteckning till din egen och lämna in som bygglovshandling tillsammans med din ansökan.

Flytta fönster och gångdörr 20 cm så är det ingen kopia längre om du har dåligt samvete för upphovsrätten.

Mvh

Kanonbra tips... e bara att leta på runt överallt nu då....
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
Skriv svar