Har ingen erfarenhet av Eurofire-brännare eftersom vi kör med en Pellx P21 i vår Bio-Sol men jag är överlag nöjd med pannan. Nu har vi relativt små solfångare men de lyckas ändå trycka upp tanken till 85 grader sommartid och 45 i botten och 55 i mitten i början av februari

och då har vi panelerna i SO-läge och 60 graders lutning (dvs mer stående än liggande).
Jag tror inte att man skall ha för stora paneler om man enbart kör med en Bio-Solen som akktank eftersom volymen är runt 620 liter men du har ju en slavtank så med rätt styrning är det ju bara att fläska på. Kanske kan Professor Kalkyl ge lite info om sin anläggning eftersom han har mer än dubbla ytan solfångare jämfört med mig till sin Bio-Sol?
En liten nackdel jag ser med Bio-Solen är att den har liggande tuber vilket gör att man måste sota rätt ofta (1-2 veckors mellanrum). Sotningen är dock väldigt enkel eftersom den görs i perfekt arbetshöjd och tar ca 10-15 minuter beroende på hur petig man är. Jag pratade med en kille från Stocksbro verket (
http://www.stocksbro.se/produkt.htm#Bio ) och han körde i tvåveckorsintervall mellan sotningarna och förbrukade mer än dubbelt så mycket som mig (jag kör upp mellan 6 och 7 hundra kilo i månaden vintertid) så känner man inte för att sota kan man nog dra lite på det (även om rökgaserna kanske stiger något).
Hur genomströmningsförlusterna är i förhållande till andra pannor och tankar vet jag ej (det här med att tanken är "kopplad" till skorstenen) men i somras sjönk topptemperaturen från 80 till 60 på 2 dagar om man inte sjuntade ut vatten och ingen sol fanns tillgänglig och det är ju inte så katastrofalt tror jag...
Har du fler specifika frågor skriv ner dem så skall jag försöka svara och har du någon gång vägarna förbi skåne är det bara att titta in (gäller förrästen alla som vill se en Bio-Sol i drift).
Biosol panna, Pellx P21, Aquasol BIG 6.6, ERA-10 bivalent shunt, Mafa mini förråd.