Positiva Erfarenheter
Positiva Erfarenheter
Är ny på det här stället,o jag tror jag lägger mitt inlägg på rätt ställe.
Många verkar klaga på tillverkare av brännare,men här kommer ett exempel på en som blivit nöjd!
Jag köpte en TB Mini till min CTC 265B våren 06.
Funkade hyfsat bra den korta tiden på våren jag körde.
Men nu i höstas så körde jag igång igen,det funkade bra några veckor.
Men sedan började problemen,det stockade sig hela tiden i skruven,köpte säckar av grannen,då funkade det!
Lätt sak tänkte jag,ringer till Statoil o påpekar detta.
Får detta reklamerat,dom kör ut nya pallar med pellets.
Nöjd o glad så kör jag igång igen,o samma sak händer igen.
Det stockar sig efter några timmars körning.....provade med grannens säckar igen,men då funkar inte det heller.
Tar kontakt med Torsbyugnen o berättar hela historien,o dom skickar en ny skruv som jag får prova,funkar klockrent!
Inte nog med det,i fredags så får jag ett samtal från min installatör,han säger att jag ska åka ner till honom,för det står nåt som jag ska ha??
O där står ett 375 liters förråd som Torsbyugnen skickat som kompensation!O jag har inte ens begärt nåt.
Det kallar jag bra service...har inte ångrat en sekund att jag valde TB-Mini!
Vet att detta låter som reklam,men vill bara berätta om min goda erfarenhet!
Blev ett långt inlägg..ber om ursäkt för detta!Mvh Anders
Många verkar klaga på tillverkare av brännare,men här kommer ett exempel på en som blivit nöjd!
Jag köpte en TB Mini till min CTC 265B våren 06.
Funkade hyfsat bra den korta tiden på våren jag körde.
Men nu i höstas så körde jag igång igen,det funkade bra några veckor.
Men sedan började problemen,det stockade sig hela tiden i skruven,köpte säckar av grannen,då funkade det!
Lätt sak tänkte jag,ringer till Statoil o påpekar detta.
Får detta reklamerat,dom kör ut nya pallar med pellets.
Nöjd o glad så kör jag igång igen,o samma sak händer igen.
Det stockar sig efter några timmars körning.....provade med grannens säckar igen,men då funkar inte det heller.
Tar kontakt med Torsbyugnen o berättar hela historien,o dom skickar en ny skruv som jag får prova,funkar klockrent!
Inte nog med det,i fredags så får jag ett samtal från min installatör,han säger att jag ska åka ner till honom,för det står nåt som jag ska ha??
O där står ett 375 liters förråd som Torsbyugnen skickat som kompensation!O jag har inte ens begärt nåt.
Det kallar jag bra service...har inte ångrat en sekund att jag valde TB-Mini!
Vet att detta låter som reklam,men vill bara berätta om min goda erfarenhet!
Blev ett långt inlägg..ber om ursäkt för detta!Mvh Anders
Ariterm Bequem,Focus PE-20 ,ESBE CRB100 ,KW Sid 012
-
- Pannrumshärskare!
-
- Gallringsobjekt
Låter bra när Jultomten hälsar på.
Man kan undra om dom har ett problem sina skruvar eller sina matningar men inte vill vidkännas det och i stället för att lösa det gör allt för att tysta ner det när det dyker upp ?
Och är det samma problem hos KMP ?
Man kan undra om dom har ett problem sina skruvar eller sina matningar men inte vill vidkännas det och i stället för att lösa det gör allt för att tysta ner det när det dyker upp ?
Och är det samma problem hos KMP ?
Olle Svensson i Skåne
Äldre villa med en Egnahemspanna (kombipanna från 60-talet). Värmer sedan 2005 med en sverigebrännare och kompletterar med ved i vedkaminen.
Äldre villa med en Egnahemspanna (kombipanna från 60-talet). Värmer sedan 2005 med en sverigebrännare och kompletterar med ved i vedkaminen.
Jag hade bara otur enligt installatören,det vanligaste var tydligen att kvaliteten på pelletsen var för dålig,o därför skapade stopp i skruven.
Men så var inte fallet hos mig,utan det var tydligen skruven som låste sig själv mot röret på nåt vis,när röret var fyllt med pellets..jaja,det var ytterst ovanligt iallafall ,tror inte dom mörkar nåt sånt.
Skruven är ju inte direkt ett högteknologiskt underverk,utan en väldigt enkel konstruktion..
Men så var inte fallet hos mig,utan det var tydligen skruven som låste sig själv mot röret på nåt vis,när röret var fyllt med pellets..jaja,det var ytterst ovanligt iallafall ,tror inte dom mörkar nåt sånt.
Skruven är ju inte direkt ett högteknologiskt underverk,utan en väldigt enkel konstruktion..
Jag hade bara otur enligt installatören,det vanligaste var tydligen att kvaliteten på pelletsen var för dålig,o därför skapade stopp i skruven.
-
- Lärjunge!
- Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
- Kontakt: