pelletspriser
pelletspriser
Är det en kartell dom har alla pelletsförsäljare , luktar skumt det är väl märkligt att dom ligger så nära varandra i pris.
är det någon som kan tipsa om bra pellets till bra pris kring skåne blekinge.
vet hut på er pelletsförsäljare ni gräver ju er egen grav om ni forsätter med dessa priser. blir snart jordvärme eller luft vatten här för min del.
inte bara min ord detta , en hel del som säger samma sak
är det någon som kan tipsa om bra pellets till bra pris kring skåne blekinge.
vet hut på er pelletsförsäljare ni gräver ju er egen grav om ni forsätter med dessa priser. blir snart jordvärme eller luft vatten här för min del.
inte bara min ord detta , en hel del som säger samma sak
Ehhh, nära i pris vet jag inte precis... Om man kollar på www.pelletspris.com så ligger spannet mellan 1800 och 3190:-/ton för småsäck. Hmmm, kan man verkligen lita på pelletspris.com. Om man börjar kolla runt på diverse försäljares sidor så stämmer inte priserna med vad som uppges på pelletspris.com.
Börjar bli dags att kolla upp konspirationsteorierna igen, tror jag....

Börjar bli dags att kolla upp konspirationsteorierna igen, tror jag....

VikingBio, Albin Futura Std, Agrol Pellets
Tegelkåk från -57 121kvm + källare
-
- Lärjunge!
Tycker man på den sidan borde lägga in att om priset inte uppdaterats på 1 månad eller max 2, så faller den bort ur listan. Ser att den del inte uppdaterats på ett tag där.
Janfire NH, 1.20
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck
Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck
Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
Det finns en funktion på sidans vänstra del där man kan välja hur långt tillbaka som uppgifterna skall visas.Grimreaper skrev:Tycker man på den sidan borde lägga in att om priset inte uppdaterats på 1 månad eller max 2, så faller den bort ur listan. Ser att den del inte uppdaterats på ett tag där.
Valbara uppgifter är: 3, 4, 6 mån. och 2 år.
Väljer man t.ex. 3 månader så redovisas bara uppgifter yngre än 3 mån.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Och när du ringt runt färdigt uppdaterade du priserna på www.pelletspris.com, eller?WBGHANDI skrev:japp det är sant det du säger ! där ser det bra ut på spridet . Men ringer man runt så skiljer det max 15 öre
BAXI Bonus 30
Eurofire 20kW
Brukspatronen 9kW
2 x Sfinx 58-30X
TA 220U
_._._._._._._._._._._._
If it works, don´t fix it!
Eurofire 20kW
Brukspatronen 9kW
2 x Sfinx 58-30X
TA 220U
_._._._._._._._._._._._
If it works, don´t fix it!
Ett problem med pelletspriserna är att det läggs in hämtpriser trots att återförsäljaren kanske erbjuder leverans, jag har haft en del skriftväxling med en åf som vägrar fylla i sina priser inklusive leverans. Nu skall jag göra så att man särar på hämtpriser och priser inklusive leverans.Voxac30 skrev:Ehhh, nära i pris vet jag inte precis... Om man kollar på www.pelletspris.com så ligger spannet mellan 1800 och 3190:-/ton för småsäck. Hmmm, kan man verkligen lita på pelletspris.com. Om man börjar kolla runt på diverse försäljares sidor så stämmer inte priserna med vad som uppges på pelletspris.com.
Börjar bli dags att kolla upp konspirationsteorierna igen, tror jag....![]()
Sen har vi ju dessa som levererar till ett lågt pris, men bara om man köper 24 ton eller så. Dom skall kanske benämnas specialpriser.
Alla är välkomna att påpeka brister och föreslå förbättringar, jag kan dock inte lova att jag kan göra alla nöjda.
/Lars J
pelletspris.com
Janfire flex, TMV Alpha, eKontroll TK1A
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
Det är ju mycket riktigt som lage påpekar att det är vi som användare som ska hålla sidan uppdaterad och förse den med riktig info... Man får ju vara nogrann att fylla i under övrigt vad som ingår i priset...
Agerod: Jag tycker du gör ett utmärkt jobb med pelletspris.com... Mitt inlägg va absolut inte nån kritik mot ditt arbete med sidan.....
Agerod: Jag tycker du gör ett utmärkt jobb med pelletspris.com... Mitt inlägg va absolut inte nån kritik mot ditt arbete med sidan.....
VikingBio, Albin Futura Std, Agrol Pellets
det är så att jag har hört 2 ställen som sålt billigare pellets men dessa återförsäljare har har andra säljare ringt upp o sagt att dom inte får sälja pelletsen så billigt som dom gör .
den ena han blev av med sin agrol han sålde för att han var för billig så nu säljer han såbi hmm
ja har oljebolagen kartell så är det lika dant här för statoil säljer ju pellets också
men men vill dom inte sälja så kommer dom få känna av detta om 1 par år så tror jag det kommer att gå.
den ena han blev av med sin agrol han sålde för att han var för billig så nu säljer han såbi hmm
ja har oljebolagen kartell så är det lika dant här för statoil säljer ju pellets också

men men vill dom inte sälja så kommer dom få känna av detta om 1 par år så tror jag det kommer att gå.
Ja, om det är korrekt att det går till på det viset så är det ju åt helvete, men sen är ju frågan om detta stämmer eller om det är lösa rykten, går det att bevisa så borde det ju ta hus i helvete och sverker komma springande med tunnan, man kanske skulle ringa honom och be honom gräva lite i det....
Problemet är ju att bevisa det, dom som blir utpressad lär väl inte vara så villiga att tala om det misstänker jag.
Problemet är ju att bevisa det, dom som blir utpressad lär väl inte vara så villiga att tala om det misstänker jag.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.