Priser
Ja det kanske det var....miksan skrev:Det var väl kWh priset för pellets han syftade på och inte el.
MvH
miksan

Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Kan inte som har lite koll gå in och uppdatera på den här sidan.
Den är jäkligt bra att jmf på.
http://www.pelletspris.com
dD
Den är jäkligt bra att jmf på.
http://www.pelletspris.com
dD
fick hem en pall pellets idag.. 2150kr!! puhhää
Gnällde lite och menade på att el/oljepriser går neråt men pelletspriser går uppåt.. Han tyckte också det va förjäkligt men han sa att spån som för 2-3år sen fabrikerna la ut för att det förhoppningsvis skulle blåsa bort,kan dom helt plötsligt ta betalt för.. enligt honom har det stigit med ca 70% i pris under 2006
Gnällde lite och menade på att el/oljepriser går neråt men pelletspriser går uppåt.. Han tyckte också det va förjäkligt men han sa att spån som för 2-3år sen fabrikerna la ut för att det förhoppningsvis skulle blåsa bort,kan dom helt plötsligt ta betalt för.. enligt honom har det stigit med ca 70% i pris under 2006
janfire flex-a nibe city vx
2våning tegelkåk 1909
170m2
2våning tegelkåk 1909
170m2
Diesel 9:60:- i vissa pumpar och idag gick oljepriset ner ännu mer.
Billigaste pellets jag hittar i Uppland är 2199:- per pall för 4 pallar på
http://www.mltab.com och jag har letat som faen.
E de ingen som har en lastbåt? I Ryssland kostar prima stenkol ca. 300:- per ton. Passar ju som handsken för oss som har kombipannor kvar.
Miljöproblem med kol - inte större än för de miljösnuskar som eldar med havre i alla fall.
Billigaste pellets jag hittar i Uppland är 2199:- per pall för 4 pallar på
http://www.mltab.com och jag har letat som faen.
E de ingen som har en lastbåt? I Ryssland kostar prima stenkol ca. 300:- per ton. Passar ju som handsken för oss som har kombipannor kvar.
Miljöproblem med kol - inte större än för de miljösnuskar som eldar med havre i alla fall.
Biomatic +20 KW Sid 012 dragbegränsare
Billigare med flis än pellets!!!
1 m3 olja kostar 9800:- motsvarande mängd flis (12 m3) kostar 2250:-
Du tjänar 7550:-
www.stensbroflis.com
www.stensbroflis.com
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Wow!manin skrev:Billigare med flis än pellets!!!
www.stensbroflis.com

Kor du med flis alltsa...?
Borjar nu fundera pa vad som skulle kravas for att borja kora med det..och kostnader...

-
- Pannrumstomte!
Det grävs att du mer eller mindre bor på ett jordbruk och är intresserad av nerbrända hus.mrsmp skrev: Wow!Sicken prisskillnad...
Borjar nu fundera pa vad som skulle kravas for att borja kora med det..och kostnader...
Fliselding i diverse halvfarliga aggregat är ett deltidsarbete och inte något för den normale villaägaren.
Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Nej jag kör inte med flis. Endast pellets kör jag. Ovan ville jag bara visa ... att flis är billigt. Men klar finns risk och problem dyk. Flis lämplig till stor uppvärmning och har gott plats som bondgård eller industri ja.mrsmp skrev:Wow!manin skrev:Billigare med flis än pellets!!!
www.stensbroflis.comSicken prisskillnad...
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Hej!elvis skrev:
Det grävs att du mer eller mindre bor på ett jordbruk och är intresserad av nerbrända hus.
Fliselding i diverse halvfarliga aggregat är ett deltidsarbete och inte något för den normale villaägaren.
Mvh
Finns ju modern utrustning för fliseldning, som både är lättskött och säker. Jag har precis installerat en Baxi Multiheat 2,5F, som ju representerar den nya generationen flisanläggningar. Rätt stor skillnad mot att använda förugn och brandsäkringar av vax och allt vad det nu var för några år sedan....
Vill korrigera flispriset lite. Kostar 125kr/kbm inkl. moms hos sågverken där jag bor, d.v.s flis för ca. 1500kr motsvarar en kbm olja. Känns helt OK nu när pelletsen blir allt dyrare....
/ M.C.
-
- Lärjunge!
beställde 2 pallar pellets...3125:- inkl fraktavgift. Synd man inte kan förlänga sitt pelletsavtal till livstid ..spliffan skrev:fick hem en pall pellets idag.. 2150kr!! puhhää

Janfire NH, 1.20
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck
Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck
Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.