Jag läste en tråd där Fisherman hade gjort någon uträkning av vad som behövs för att klara strömavbrott.
Där fanns även länk till legoelektronik som jag inte fick att fungera.
Tror ni att en sådan här duger för kortvariga strömavbrott?
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx? ... 6&node=362
Enligt APC:s hemsida skall den klara ungefär 3-4 timmar med en medellast på ca: 80W och klarar toppar upp till 600W. Har jag tolkat uträkningarna rätt då?
/xJom
UPS
Det hänger ju på tändelementet, vet inte vad du har i din, mitt är på 850W så där krävs det mer, men om du har ett litet tändelement (<500W) så bör det funka bra.
Micke
Micke
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Kör du med underhållsglöd så borde den räcka långt! Då är det ju bara skruvarna som ska ha ström, så om du har en riktigt lång skruv med en fet (janfire
) motor så kanske den inte räcker... Men om du bara har en liten Thermiamotor kan det inte vara nått problem.

Biomatic 20+, ombyggd till kedjedriften. Thermias shuntstyrning med inne- och utegivare, 300L förråd, och Tigex 25 draglucka. Småsäck Byggmax 16kg. Altbergsaskfälla.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
Även elektorniken i pannan drar en del. Externskruven ligger runt 100-150W beroende på längd. Och startströmen är högre.xJom skrev:Tack för svaren.
Tändelementet ligger på 400W, så då borde det räcka.
Visst är det bara elpatronen som vill ha 3-fasen?
Så det kan bli knepigt.
Men varför inte mäta med en billig elenergimätare á la Classe?
Och ja 3-fas är bara till patronen.