Spaksotning

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
S3
Gallringsobjekt

Inlägg av S3 »

elvis skrev:Fick du nåt svar på om du skulle få den ?
Surt om du blivit lovad att det ingår och nån sen säger att det kostar massa x-tra....

Hoppas det ordnar sig för dig, jag hade velat ha det om det finns för det höjer bekvämligheten. Andra tillverkare som haft det som alternativ har tagit typ 2500 kr extra för spaksotnin så det är ju värt lite.

Mvh
Har inte pratat med dem ännu, bara mailat men deras service verkar ju vara lite sådär.
Det är klart att det inte är hela värden om det inte ingår, men jag valde faktiskt biomatic framför ecoflex just pga spaksotningen trots att biomaticen är dyrare så visst är det surt om dom blåst mig.
Min kontakt hos grossisten jag handlat av är på semester 10 dar till så där får jag inga svar på ett tag.
Återkommer när jag vet hur det ligger till.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

S3 skrev: Det är klart att det inte är hela värden om det inte ingår, men jag valde faktiskt biomatic framför ecoflex just pga spaksotningen trots att biomaticen är dyrare så visst är det surt om dom blåst mig.
Min kontakt hos grossisten jag handlat av är på semester 10 dar till så där får jag inga svar på ett tag.
Kanske är standard nu men du fått en äldre panna från grossisten som ståt på lagret ett tag.. :?
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ABSO
Energiprofet!

Inlägg av ABSO »

S3 skrev:Har inte pratat med dem ännu, bara mailat men deras service verkar ju vara lite sådär.
Det är klart att det inte är hela värden om det inte ingår, men jag valde faktiskt biomatic framför ecoflex just pga spaksotningen trots att biomaticen är dyrare så visst är det surt om dom blåst mig.
Dom är riktigt dåliga på att svara på mail, bäst att ringa...

Blir intressant att höra vad du får för svar.
S3
Gallringsobjekt

Inlägg av S3 »

Nu har jag pratat med ariterm och dom säger att det bara är firmor som köper typ 5 pannor på en gång som får med spaksotning idag och i December kommer det att bli standard på samtliga.
Om säljaren kläckt ur sig det på mässan så skulle jag givetvis väntat 2 månader.
Jag känner mig lätt rövkn***ad med tanke på att jag valde biomatic just pga spaksotningen.
Sista ordet är inte sagt ännu, ska be han jag köpte pannan av ringa och höra med dom så får vi se om han har mer framgång än mig.
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

S3 skrev:Nu har jag pratat med ariterm och dom säger att det bara är firmor som köper typ 5 pannor på en gång som får med spaksotning idag och i December kommer det att bli standard på samtliga.
Om säljaren kläckt ur sig det på mässan så skulle jag givetvis väntat 2 månader.
Jag känner mig lätt rövkn***ad med tanke på att jag valde biomatic just pga spaksotningen.
Sista ordet är inte sagt ännu, ska be han jag köpte pannan av ringa och höra med dom så får vi se om han har mer framgång än mig.
Ja, det var ju jävligt lätt att gissa sig till att bara de som köper 5 på en gång får det. Det borde man ju fattat själv.
Köper du tv:n på Siba så får du med fjärrkontrollen, men inte hos din lokale tv-handlare.....
Klart du ska ha din spaksotning !
Be dem fixa gratis NU ! Säger säljaren att det finns så ska det finnas också.
Det är ju ingen liten grej direkt.....

Lycka till och ge dig inte.
Det spelar ingen roll vilket märke man väljer, grejer som säljarna på mässor säger finns ska jävlaremig finnas också.
Jag valde själv till stor del min panna pga spaksotningen och möjligheten att motorisera den som tillbehör. Det är komfort och ekonomi, lovar.
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
ABSO
Energiprofet!

Inlägg av ABSO »

Instämmer med föregående talare.

Börjar låta som ett fall för konsumentrådgivningen och Sverker.
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Fråga micke om han bytt namn på eller tagit bort tråden. Jag har inte rört den iaf. Prova även sökfunktionen
ABSO
Energiprofet!

Inlägg av ABSO »

Det är nära till att bli paranoid när trådar försvinner, speciellt när man inte riktigt vet förutsättningarna bakom forumet. :wink:

Men det är lätt att radera trådar av misstag när man administrerar, dessutom har jag fått för mig att det finns ett fel i phpBB som gör att trådar försvinner utan att man vill under vissa förutsättningar.

Tappade själv en lång Thermia-tråd alldeles nyss men den fixade Micke tillbaka. 8)
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Något försvinner iallafall här på forumet. Om man kollar upp siffran på de antal inlägg man har gjort så har den ändrats vid minst 4 olika tillfällen för mig. Om alla mina inlägg som jag skrivit skulle funnits kvar så skulle jag troligen ligga omkring 1600-1700 st inlägg idag, men tittar man här bredvid på den siffra som visas så "saknas" det en del.......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Roli skrev:Något försvinner iallafall här på forumet. Om man kollar upp siffran på de antal inlägg man har gjort så har den ändrats vid minst 4 olika tillfällen för mig. Om alla mina inlägg som jag skrivit skulle funnits kvar så skulle jag troligen ligga omkring 1600-1700 st inlägg idag, men tittar man här bredvid på den siffra som visas så "saknas" det en del.......
Jag märkte oxå att det försvunnit ca 100 inlägg från mej för nån vecka sen.. Men jag vet inte om det hänt tidigare..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

:? okay, skumt. det finns ingen automatisk rensning aktiverad så jag vet inte vad som skulle ha hänt. Jag skyller allt oförklarligt på Micke.. :wink: Jag är ganska säker på att han inte rensat några gamla trådar heller, men det skadar ju inte att höra med honom
Rademacher
Ungskog

Inlägg av Rademacher »

S3 skrev:Nu har jag pratat med ariterm och dom säger att det bara är firmor som köper typ 5 pannor på en gång som får med spaksotning idag och i December kommer det att bli standard på samtliga.
HAllÅ. Jag har precis fått min installerad givetvis kunde man ju då ha väntat
i två veckor. Dålig att inte bli informerad om sådant av återförsäljaren. BUU!
Thermia Biomatic 20+, mafa midi förråd, 96+96 kvm, inredd källare.
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Fick du din med eller utan ?
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Rademacher
Ungskog

Inlägg av Rademacher »

Utan. Det är därför som jag är lite upprörd.
Thermia Biomatic 20+, mafa midi förråd, 96+96 kvm, inredd källare.
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Jag fattar din irritation.
Helt vansinnigt.
Skriv svar