Hej
Du kommer att behöva ask tömma en gång i veckan och gör rent fönstret oftare samt sota engång i månaden.
Micke
Aska det blir
Eeee va? Vad kom det här inlägget ifrån?
Jag gör rent glaset två gånger per vecka för att jag gillar när det är glasklart och vackert.
Dammsuger bort aska en gång i veckan. Totalt tar det ca 5 min / vecka. Inte så värst jobbigt tycker jag.
SOTA EN GÅNG I MÅNADEN
Vad skall sotas och varför med sån tät intervall????
WB
Jag gör rent glaset två gånger per vecka för att jag gillar när det är glasklart och vackert.
Dammsuger bort aska en gång i veckan. Totalt tar det ca 5 min / vecka. Inte så värst jobbigt tycker jag.
SOTA EN GÅNG I MÅNADEN

Vad skall sotas och varför med sån tät intervall????
WB
Man skall inte jaga mygg med yxa när man sitter i glashus
Dammsuger med en askfälla mellan kaminen och den vanliga dammsugaren när jag orkar annars kör jag bara vanliga dammsugaren direkt och slösar på dammsugarpåsarna
Det tar ett bra tag innan allt är tillräckligt avsvalnat så passa dig för brand i dammsugaren!!!!! Brukar ha min avstängd flera timmar.
WB

Det tar ett bra tag innan allt är tillräckligt avsvalnat så passa dig för brand i dammsugaren!!!!! Brukar ha min avstängd flera timmar.
WB
Man skall inte jaga mygg med yxa när man sitter i glashus
Är det någon som kan rekommendera en grovsug eller liknande för att suga upp aska från en Pelletlkamin. Idag använder jag min dammsugare och en askhink liknande GROVIS. Det fungerar sådär. Skulle vilja ha en modell som är tillräckligt kraftfull och kommer åt på ett bra sätt i en kamin.
Tacksam för tips på modell och inköpsställe.
Tacksam för tips på modell och inköpsställe.
-
- Gallringsobjekt