Hej alla,
när man får "FEL, Överhettning" påstod min installatör att brännaren startar upp av sig själv när den fått lugnat sig lite (kylts av), kan någon bekräfta eller dementera det?
Fel! Askskrapar (NH-brännaren)
Jag kan dementera det!
Alla "FEL!!!" måste kvitteras manuellt.
Edit: Detta är faktisk fel! Rätt är att alla FEL måste kvitteras FÖRUTOM fläktfel. Fläkten kommer att försöka starta sig automatisk och om den faktisk gör det OCH felet var just fläktfel kommer brännaren att återgå till normalläget automatisk.
Vill man pilla och brännaren står med detta felmeddelanden måste man alltså komma ihåg att stoppa den manuellt på panelen.
Alla "FEL!!!" måste kvitteras manuellt.
Edit: Detta är faktisk fel! Rätt är att alla FEL måste kvitteras FÖRUTOM fläktfel. Fläkten kommer att försöka starta sig automatisk och om den faktisk gör det OCH felet var just fläktfel kommer brännaren att återgå till normalläget automatisk.
Vill man pilla och brännaren står med detta felmeddelanden måste man alltså komma ihåg att stoppa den manuellt på panelen.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Är inte PK!
Fel! Askskrapar!!!
Igår fick jag "Fel! Askskrapar!!!" igen, tidigare när jag fått det felet så har den kört på ändå efter några försök.
Men igår stod pannan på 12 grader när pappa gick förbi för att kolla pannan (jag bor inte i huset än) och det stod Fel Askskrapar i displayen.
Ska jag måsta minska intervallet ytterligare, har ju 2000 nu. Måste ju bero på något annat.
Men igår stod pannan på 12 grader när pappa gick förbi för att kolla pannan (jag bor inte i huset än) och det stod Fel Askskrapar i displayen.
Ska jag måsta minska intervallet ytterligare, har ju 2000 nu. Måste ju bero på något annat.
CTC171 -66
Janfire NH
Spånhus från 30-talet, tilläggsisolerat 90mm, nya 3 glasfönster.
Janfire NH
Den har INTE kört vidare om den skrivar "FEL!!! Askskrapar"! Den kan däremot ha skrivit "PROBLEM! Askskrapar" och sedan kört vidare efter det.
Vid FEL är det stopp förutom vid fläktfel som beskrivit ovan.
Vid FEL är det stopp förutom vid fläktfel som beskrivit ovan.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
Är inte PK!
Är inte PK!
Fel av mig
Icecap: Fel av mig, tidigare har jag fått "Problem! Askskrapar!", det var då den gick vidare.
CTC171 -66
Janfire NH
Janfire NH