Jag skall ta itu med att bygga mitt bulkförråd. Inser dock att jag inte vet var jag får tag på lämplig bulkanslutning samt grejer för att ordna avluftningen.
Är det någon som har tips? Är anslutningen standard grejor som man kan köpa på välsorterad bygghandel (vet de vad man snackar om om man frågar) eller måsta man iväg till speciellt ställe?.
Jag läste i någons inlägg att avluftningen skulle vara minst 20 cm i diameter för ett rör, stämmer detta?
Bulk anslutning samt avluftning
Re: Bulk anslutning samt avluftning
PlåtslageriEtander skrev:Jag skall ta itu med att bygga mitt bulkförråd. Inser dock att jag inte vet var jag får tag på lämplig bulkanslutning samt grejer för att ordna avluftningen.
Är det någon som har tips? Är anslutningen standard grejor som man kan köpa på välsorterad bygghandel (vet de vad man snackar om om man frågar) eller måsta man iväg till speciellt ställe?.
Jag läste i någons inlägg att avluftningen skulle vara minst 20 cm i diameter för ett rör, stämmer detta?
-
- Gallringsobjekt
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: Bulk anslutning samt avluftning
www.mafa.se har bulkanslutningar, Du kan även höra med din pelletsleverantör..Etander skrev:Jag skall ta itu med att bygga mitt bulkförråd. Inser dock att jag inte vet var jag får tag på lämplig bulkanslutning samt grejer för att ordna avluftningen.
Avluftningen bör vara 2x160 mm el 1x200 mm
Du kan även göra bara ett fyrkantigt/rektangulärt hål oxå o ha en trälucka/fönster, Så har jag gjort (luckan är 200x350 mm)
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- Prima virke
Hej,
tipsade nyligen i en annan tråd om Rotage Agri som säljer kopplingsdetaljer. Köpte av dom till mitt bulkförråd läs mer på www.rotageagri.se.
/Clearsmoke
tipsade nyligen i en annan tråd om Rotage Agri som säljer kopplingsdetaljer. Köpte av dom till mitt bulkförråd läs mer på www.rotageagri.se.
/Clearsmoke
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Lantmännen Maskin/Granngården har normalt anslutningsrör från MAFA liggande på lager. Finns ofta i två varianter, lång/kort.
Avluftningen fungerar med vanliga spirorör.
Avluftningen fungerar med vanliga spirorör.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.