Varför blir det för varmt?

Thomas_P
Stor entusiast!

Inlägg av Thomas_P »

Lycka till i morgon... och vi alla väntar spänt här på att få läsa om hur det går...
Tack :D

Givetvis rapporterar jag när jag vet mer. Klart är att installatören lyckades inte heller med att stänga shunten så han åkte iväg för att köpa en ny. Tyvärr visade det sig att just den shunten som sitter orginalmonterad på min panna inte finns på lager hos grossisten. Grossisten, som säljer samma panna, ville inte heller låna en shunt från en av pannorna som han har hemma så den är nu beställd hos Värmebaronen. I början på nästa vecka planerar vi att få den på plats.

Igår kväll fann jag att cirkulationspumpen var igång igen trots att pannan står på sommardrift. Pumpen var igång även i morse när jag åkte till jobbet. Utetemperaturen var +7C både igår och i morse. I kväll ska jag hålla lite koll på det där. Det är ju en ganska trevlig funktion egentligen eftersom man kan få lite värme i huset en kall höstmorgon, eller kväll, och det var ju precis det jag fick igår.

Tack till alla er som har engagerat sig i mitt problem, jag återkommer med slutresultatet.
VB Comet med Viking Bio & Mafa mini, installerat 2006/06
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
Thomas_P
Stor entusiast!

Inlägg av Thomas_P »

Igår kväll fann jag att cirkulationspumpen var igång igen trots att pannan står på sommardrift. Pumpen var igång även i morse när jag åkte till jobbet. Utetemperaturen var +7C både igår och i morse. I kväll ska jag hålla lite koll på det där. Det är ju en ganska trevlig funktion egentligen eftersom man kan få lite värme i huset en kall höstmorgon, eller kväll, och det var ju precis det jag fick igår.
Ringde VB och hörde, det är frostskyddet som aktiveras redan vid +8C och då går cirk.pumpen igång.
VB Comet med Viking Bio & Mafa mini, installerat 2006/06
Kåk från -49 på 120kvm i 1½ plan med direktel på ovanvån.
2 vuxna & 4 ungar.
Skriv svar