Ska bygga ett förråd som är djup 1,70 (längd 2,5m)och inblåsningen sker mot denna vägg, kan man göra en sväng på 90 grader en bit in och gå längs med förrådet. Tänkte använda ventilations(spiro)rör.
Jag undrar också vart man kan köpa bulkkoppling förutom MAFA
Har beställt följande utrustning:
CTC Ecoflex med 2m skruv
Borö Acktank 500l
Bulkkoppling och längd/sväng
Re: Bulkkoppling och längd/sväng
Lantmännen/Granngården kan man ju alltid prova.rautilap skrev:Jag undrar också vart man kan köpa bulkkoppling förutom MAFA
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Spirorör är ingen bra lösning för inblåsningen. Släta rör är att föredra.rautilap skrev:Ska bygga ett förråd som är djup 1,70 (längd 2,5m)och inblåsningen sker mot denna vägg, kan man göra en sväng på 90 grader en bit in och gå längs med förrådet. Tänkte använda ventilations(spiro)rör.
Jag undrar också vart man kan köpa bulkkoppling förutom MAFA
Har beställt följande utrustning:
CTC Ecoflex med 2m skruv
Borö Acktank 500l
MAFA har 90 graders böjar. Varför inte MAFA?
Och då får man väl just MAFA:s prylar, eller..?Roli skrev:Lantmännen/Granngården kan man ju alltid prova.rautilap skrev:Jag undrar också vart man kan köpa bulkkoppling förutom MAFA

Skämt å sido, så tycker jag Granngården har hutlösa påslag på MAFA:s prylar. Ofta lönar det sig att köpa direkt, eller rent av svänga ner till Ängelholm om man kan..
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Där ser man vad man trodde sig veta....GoForIt Pellets skrev: Och då får man väl just MAFA:s prylar, eller..?
Skämt å sido, så tycker jag Granngården har hutlösa påslag på MAFA:s prylar. Ofta lönar det sig att köpa direkt, eller rent av svänga ner till Ängelholm om man kan..

Moderator
-
- Prima virke