Priser

Tobias
Frö

Inlägg av Tobias »

Anledningen är ju att alla pelletsåterförsäljare inte är registrerade.

Om alla vore registrerade så skulle ju konkurrensen fungera, i och med detta så blir det lite sisådär. :evil:
ErikE
Späd planta

Bra pris!

Inlägg av ErikE »

Jag hade en väldig tur. Beställde för några veckor sedan 4 pallar (små säck) där varje pall väger 832 kg för 1 880 kr hos RS Produkter (SÅBI). I priset ingick frakt.

Beställde gjorde jag via nätet. Sannolikt hade de glömt att uppdatera sin sida för så fort min beställning var gjord höjde de priset till 2 217 kr. Är rätt nöjd att jag klickade runt lite på webbshopen innan jag slog till. Förstod kanske att något var fel eftersom alla leverantörer jag kollade på var så pass mycket dyrare men säga till, näää knappast :D
Jonte
Prima virke

Inlägg av Jonte »

Angående www.pelletspris.com kan den väl funka lika dant som bensinbolaget.se d v s det bygger på att kunderna rapporterar in priserna.

Det är ju bara att välja ny post i listen till vänster och lägga in uppgifterna. Att döma av anvisningarna där, se inklippt text, så har nog Webmastern tänkt sig det upplägget.

"Innan du lägger till en ny post, kontrollera så att återförsäljaren inte redan finns inlagd. Som standard visas bara de återförsäljare som har uppdaterade priser sedan 3 månader tillbaka. Genom att klicka på länken "två år" i menyn till vänster, kan du se även de som inte har uppdaterade priser. Uppdatera hellre en befintlig återförsäljare än att lägga in den på nytt. "

Så kom igen och rapportera priser så att vi kan öka konkurrensen!!!!!
Effecta Solid, Ecotec Bioline 20, 750 liter acktank, Laddomat 11-30, tappvattenautomat. 750 liter förråd, 2,5 meter skruv. (tidigare Parca Norah 3000 -83, Ecotec A4 i veddelen)
Thomas
Fröträd

Inlägg av Thomas »

Jonte skrev:
Så kom igen och rapportera priser så att vi kan öka konkurrensen!!!!!
Kan inte göra annat än att hålla med.
TMV Alpha-90/Janfire Flex-A-03+EBK/Thermomatic CBJ/Draglucka/K-silo/TK1A.
Hulsfredshus -68 (104m²+104 m²källare)
2 vuxna+2 barn.
peoe
Prima virke
Kontakt:

Inlägg av peoe »

Visst, det är jättebra med pelletspris.com, när den är uppe...
Thomas
Fröträd

Inlägg av Thomas »

peoe skrev:Visst, det är jättebra med pelletspris.com, när den är uppe...
För mig har www.pelletspris.com alltid fungerat klockrent, däremot ligger som sagt www.pellets.net nere för närvarande.
TMV Alpha-90/Janfire Flex-A-03+EBK/Thermomatic CBJ/Draglucka/K-silo/TK1A.
Hulsfredshus -68 (104m²+104 m²källare)
2 vuxna+2 barn.
peoe
Prima virke
Kontakt:

Inlägg av peoe »

Jo, är uppe nu, var nere i gårkväll/natt...
Agerod
Försäljare
Kontakt:

Inlägg av Agerod »

Jonte skrev:Angående www.pelletspris.com kan den väl funka lika dant som bensinbolaget.se d v s det bygger på att kunderna rapporterar in priserna.

Det är ju bara att välja ny post i listen till vänster och lägga in uppgifterna. Att döma av anvisningarna där, se inklippt text, så har nog Webmastern tänkt sig det upplägget.
Så har han tänkt det! Att själv hålla sidan uppdaterad kräver ju en heltidstjänst, så det är bättre om vi hjälps åt att uppdatera priserna efter hand. Det man kan tänka på innan man lägger in en helt ny återförsäljare är att välja aktualiteten två år i vänstra delen och kolla listan, eventuellt finns återförsäljaren redan inlagd och det är bättre att uppdatera en befintlig post än att mata in en helt ny.

När det gäller tillförlitligheten på servern, har jag själv inte haft några problem, men jag kollar ju inte det hela tiden. Sidan ligger på en betald server i London, så jag utgår från att den skall ha en hög tillgänglighet.

Det är många som är intresserade av pelletspriser, när halva september har gått har det varit 81000 träffar fördelat på 3300 unika besökare under just september.

Lars J
pelletspris.com
chp76
Fröträd
Kontakt:

Bra pelletspriser i Göteborgsområdet!!

Inlägg av chp76 »

Fick en prislista idag från Guddeby gård.
Bra priser på pellets har de enligt mig, åtminstonde för att vara i Göteborgsområdet. :D

Kolla in priset på :
http://web.telia.com/~u30224831/pellets/prislista.doc
Combiheat 2010-40 1990
Janfire NH
Acktankt på 1800liter modell JÄMÄ
Ackstyrning TK1F från E-kontroll
Solve75
Gallringsobjekt

Inlägg av Solve75 »

Nu finns det pellets i Stockholm för 1997:- pall på http://www.pelletspriset.com
Nibe Combi VX -98
Vikingbio
Grimreaper
Lärjunge!

Inlägg av Grimreaper »

Tecknade pelletskonto i början av Maj.
Betalar ca 1500:-/pall i 2 år framåt :D

Minns inte vad jag fick för bulkpris (ska bygga förråd till våren), men tror det hamnade på ca 1600:-/ton ..
Janfire NH, 1.20
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck

Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
Skruven
Ungskog

Inlägg av Skruven »

Kan inte vi andra få köpa av dej ? :D
North
Späd planta

Inlägg av North »

I Kungsbacka kan man köpa Såbi hos Onsalavillan byggvaror.
1 säck 16kg kostar 43kr, vid 1pall 10% rabatt 2012kr.
Senast redigerad av North den mån 16 okt, 2006 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
knutte
Fröträd

Inlägg av knutte »

Kan man inte ta och maila alla leverantörer av pellets samtidigt?

Så vet de om att de andra har också fått samma mail.??

Till: Pelletstillverkare nr1
Kopia: nr2,nr3,nr4 ...

Ärende: priset..

osv.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Flera pelletssäljare redovisar på sina internetsidor om en kommande prishöjning den 1/12-06.

Den som börjar närma sig slutet på sin pellets kanske borde göra en beställning inom kort.....

I detta läge är det synd att man har bulk. Eftersom jag inte just nu kommer in i förrådet för att kunna göra en exakt avläsning (jämna ut pelletsen) för att veta hur mycket som man kan fylla vid en ev. beställning.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar