Utbyggnads stos

Skriv svar
piratjonas
Ungskog

Utbyggnads stos

Inlägg av piratjonas »

Hejsan.

Är det någon som har gjort en egen stos och har lite bilder på bygget? Har en triomax panna som jag tänkt stosa en Eurofire brännare mot i oljedelen som har en väldigt liten lucka.

/jonas
notti
Pannrumsnisse!

Inlägg av notti »

Jag har ju ingen eurofire men hur som så har jag förlängt infästningsbultarna på luckan till brännaren så att den kommer ut ca 10-12 cm och sedan isolerat brännarröret med ugnsisolering (det går lika bra med stenull) ..lätt att aska ur och sota bara att öppna luckan :wink: ..går det inte att göra lika på eurofire ? ..
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
piratjonas
Ungskog

Inlägg av piratjonas »

jo men problemet är att på min panna så är luckan till oljeeldstaden ca 100mm hög. Därför måste jag leda in flamman i eldstaden.

/jonas
Krister
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Krister »

piratjonas skrev:jo men problemet är att på min panna så är luckan till oljeeldstaden ca 100mm hög. Därför måste jag leda in flamman i eldstaden.

/jonas
Ennat alternativ är att du säljer din Eurofire och köper en Roslagsbrännare. Där kan du specialbeställa en brännare ner till 93mm. http://www.roslagsbrannaren.se/ Dock får du vänta till v46 om du beställer nu för de säljer mer än de hinner tillverka.
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
piratjonas
Ungskog

Inlägg av piratjonas »

Är Roslagsbrännaren framåtbrinnaden eller uppåt? jag har begränsat med utrymme i eldstaden nämligen.

/jonas
Krister
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Krister »

piratjonas skrev:Är Roslagsbrännaren framåtbrinnaden eller uppåt? jag har begränsat med utrymme i eldstaden nämligen.

/jonas
Den enklaste, RB-easyheat är uppåtbrinnande, medans övriga är framåtbrinnande. Om jag nu inte missuppfattat ngt.
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
Skriv svar