Hejsan.
Är det någon som har gjort en egen stos och har lite bilder på bygget? Har en triomax panna som jag tänkt stosa en Eurofire brännare mot i oljedelen som har en väldigt liten lucka.
/jonas
Utbyggnads stos
Jag har ju ingen eurofire men hur som så har jag förlängt infästningsbultarna på luckan till brännaren så att den kommer ut ca 10-12 cm och sedan isolerat brännarröret med ugnsisolering (det går lika bra med stenull) ..lätt att aska ur och sota bara att öppna luckan
..går det inte att göra lika på eurofire ? ..

KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
-
- Ungskog
Ennat alternativ är att du säljer din Eurofire och köper en Roslagsbrännare. Där kan du specialbeställa en brännare ner till 93mm. http://www.roslagsbrannaren.se/ Dock får du vänta till v46 om du beställer nu för de säljer mer än de hinner tillverka.piratjonas skrev:jo men problemet är att på min panna så är luckan till oljeeldstaden ca 100mm hög. Därför måste jag leda in flamman i eldstaden.
/jonas
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
-
- Ungskog
Den enklaste, RB-easyheat är uppåtbrinnande, medans övriga är framåtbrinnande. Om jag nu inte missuppfattat ngt.piratjonas skrev:Är Roslagsbrännaren framåtbrinnaden eller uppåt? jag har begränsat med utrymme i eldstaden nämligen.
/jonas
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka