Oljetankar till pelletsförråd?? :0)
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Jotack, det avstannade dels på gr av att jag hade för många projekt igång under sommaren så att tiden inte räckte till och dels att min pelletsleverantör mailade och sa att de inte kunde leverera.
Så fort jag får tid skall först skorstenen fixas
Sen tänkte jag koppla in radiatorkretsen åxå
Dessutom är det mycket att göra på jobbet efter semestern. Det bör dock lugna ner sig lite om någon vecka så då kanske arbetslusten för pelletssystemet återkommer.
Nåväl, ju kallare det blir desto större motivation.
Så fort jag får tid skall först skorstenen fixas

Sen tänkte jag koppla in radiatorkretsen åxå

Dessutom är det mycket att göra på jobbet efter semestern. Det bör dock lugna ner sig lite om någon vecka så då kanske arbetslusten för pelletssystemet återkommer.
Nåväl, ju kallare det blir desto större motivation.

CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Kom på som jag minns det här projekt bulktank. det var ett år sen. Funkar det bra eller har det blivit förråd för åkgräsklipparen Stugsittaren 

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Jag fixade det sista igår. Jag fick alldeles för mycket kross med stålrör i botten på förrådet. Bytte nu till plaströr och satte öppningarna rakt åt sidan så jag kan styra mängden pellets i skruven. Fungerar nu mycket bättre så jag tänkte köpa några storsäckar och fylla i. Det tog lite längre tid än jag tänkt mig. (Fick sänka stöttorna till ena sidan 5 cm för att pellets skulle komma in i röret med öppning på sidan).
PS Har uppdaterat länkarna till bilderna tidigare i tråden.
PS Har uppdaterat länkarna till bilderna tidigare i tråden.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator