Som jag fundersam att man kan sätta minst 4 cementplint om hörna och snickar upp en "bulkhus" eller hur

Det ska ändras till 15 m2 nästa år sa svågern som sitter i byggnadsnämden..manin skrev:Jag kommer ju bara på att jag vet att man behöver inte söka bygglov för mindre än 10 kvadrat plan men man måste kunna flyttbar, tillåter inte byggfast på mark eller hur?
Som jag fundersam att man kan sätta minst 4 cementplint om hörna och snickar upp en "bulkhus" eller hur
Det ska ändras till 15 m2 nästa år sa svågern som sitter i byggnadsnämden..
Finns andra intressanta detaljer som att man bygga "firggecarport" på 30m2 utan bygglov...Förslaget om att man utan bygglov skall få bygga s.k. friggebodar på 15 kvm finns i PBL-utredningen "Får jag lov? Om planering och byggande" SOU 2005:77. Förslaget har varit ute på remiss och regeringen håller på att sammanställa remissvaren och arbeta fram ett förslag till lag (proposition). Det är osäkert när detta kommer, men en färdig lag kan förväntas träda i kraft tidigast någon gång 2008. Enligt nu gällande regler får en s.k. friggebod vara högst 10 kvm.