Pellets från Lettland. Någon som testat?

Skriv svar
Krister
Stor entusiast!
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 05 jan, 2006 09:07
Ort: Dalarna
Kontakt:

Pellets från Lettland. Någon som testat?

Inlägg av Krister »

Billigaste leverantören enligt www.pellets.net är SIA JUP (småsäck) med 1850kr/ton. Det är dock inte uppdaterat sedan 2005-06-09.

Men någon med samma namn har följande annons på blocket: http://www.blocket.se/vi/8904688.htm?ca=6_s

1.85 kr/kg.

Gissar att det är samma försäljare och att det handlar om pellets från Lettland. Någon som testat dessa pellets?
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
Mattias.F
Gallringsobjekt
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 12 dec, 2005 17:31
Ort: Västmanland /kolsva

Re: Pellets från Lettland. Någon som testat?

Inlägg av Mattias.F »

Hej!

Jag har eldat med pellets från lettland ett tag nu och det är väl lite mycke spån men annars fungerar det bra ingen sintring men det blir ganska mycke aska. Jag köpte min pellets från pelletssvenska.se
Tulimax t15 och 500l acctank med solslinga & Viking b16GL
Krister
Stor entusiast!
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 05 jan, 2006 09:07
Ort: Dalarna
Kontakt:

Re: Pellets från Lettland. Någon som testat?

Inlägg av Krister »

Mattias.F skrev:Hej!

Jag har eldat med pellets från lettland ett tag nu och det är väl lite mycke spån men annars fungerar det bra ingen sintring men det blir ganska mycke aska. Jag köpte min pellets från pelletssvenska.se
Det kanske man kan stå ut med för det priset. Låter som det kan vara värt att testa.
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
zoviey
Ungskog
Inlägg: 10
Blev medlem: sön 27 nov, 2005 11:45
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av zoviey »

jag har testat pellets från lettland i ca ett halvår nu, tycker det fungerar minst (om inte bättre) än ex såbi..... beställer från motala återvinning 2000:- per ton
Bor i ett missionshus
Renovering pågår
Skriv svar