sotning

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
skåning
Ungskog

Inlägg av skåning »

André skrev:
skåning skrev:
André skrev: Nu har jag bara bott i kompisens pannrum i ca 2,5 timmar för justeringen.. :wink:

Men åter till skåningen så är det justeringen som det till största delen beror på, även pelletsen har inverkan på askmängden..

Vad är brännaren ställd på för effekt 15/20 kW??
Matning resp fläkt för låg o hög läget??
hallå igen därute!
hög fläkt=39%
låg fläkt=28%
hög skruv=68%
låg skruv=51%

satte mina värde efter 2 andra på forumet skall bli intressant att se hur det blir med förbrukningen?
Synd bara att Thermia låter vem som helst att bli Auktoriserad återförsäljare man tycker att dom borde ha tvingat dom till att gå deras förbrännigskurser,samt kurser på deras produkter så att dom vet hur dom fungerar.jag kunde min panna bättre än installatören för 1 år sen.
Hade det inte varit för att min årsförbrukning är så låg skulle jag investerat i en avgasanalys.VAD GÖR MAN THERMIA BRYR VÄL SIG INTE.
Synd bara på en sån jävligt bra panna.
Kompisens panna har jag ställt i 20 kW läget med hög fläkt 46% skruv 90% o låg fläkt 29% skruv 68%
Glömde det ja 15 kw läget står min panna på
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Det finns mycket som spelar in som t.ex drag då det gäller inställningarna..

Har du motdragslucka??

Vet en biomatic som går med motdragsluckan ställd på 10 pa med solett pellets i 15 kW som har liknande dina inställningar.. Pannan är i Eskilstuna..
Kommer inte ihåg lågläges inställningarna men hög va fläkt 52% o matning 68% om jag inte minns helt fel.. :roll:

Ska kolla upp de o återkomma..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar