Omärkta säckar från Såbi.

Skriv svar
Equinoxe
Fröträd

Omärkta säckar från Såbi.

Inlägg av Equinoxe »

Den 7/8 fick jag fyra pallar med pellets från Såbi. Jag blev riktigt förvånad att säckarna var helt omärkta förutom datum-stämpeln. Jag vet inte om jag fattade lastbilsföraren rätt, men pelletsen kom från en fabrik som ännu inte bytt namn till Såbi. Jag kollade på Såbis hemsida och såg att de förvärvat anläggningar i Ljusne och Valbo, så mina säckar kommer kanske därifrån. Någon mer som fått vita, omärkta säckar?

Hur som helst så var i alla fall pelletsen purfärsk. Pallarna var märkta 060803 & 060804. Tidigare när jag beställt har de varit 2-6 månader gamla. Enligt lastbilsföraren har de oerhört mycket att göra och fabrikens helgproduktion gör att de klarar leveranstiden på 10 dagar. Har ni hört detsamma på annat håll? Eldningssäsongen har ju inte ens börjat. Fast det kanske bara blir så färska pallar ibland när de lastar på bilen. Dom tar väl inte pallarna som står längst in i ett hörn först.
Thermia Atria Optimum 10 kW -09
Hade tidigare CTC 265B (-77), PELLX P21 Gordic Env. -05), MAFA mini (300 l.).
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Jag fick också helt vita säckar för två veckor sedan, endast datum på dom, brinner bra gör dom i alla fall.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Equinoxe
Fröträd

Inlägg av Equinoxe »

I förrgår började jag ta från de nya vita pelletssäckarna. Jag tyckte det var betydligt jämnare kvalitet på dessa än min förra leverans från Såbi. Det var inga stora längdvariationer pland pelletsen. I den förra leveransen från vintras fanns det näst intill cigarettlånga pelletsar.
Thermia Atria Optimum 10 kW -09
Hade tidigare CTC 265B (-77), PELLX P21 Gordic Env. -05), MAFA mini (300 l.).
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Solett körde med helt vita säckar hösten -05

Tror inte det va dom som packeterade den pelletsen fast det lät så när jag pratade med dom..
Den blev rätt mycket sintring av o då sa dom att det berode på råvaran som kom från öst.. :?
Sen blev det märkta säckar igen så jag tror inte att det va bara råvaran utan hela säcken som kom packeterad o klar från öst.. 8)

Kan tänka mej att det inte är bara små folket som köper in där det är billigt.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Har hört från min återförsäljare att Såbi i höstas levererade öst pellets i Såbi säck. Samma fina tryck på påsen om renaste råvara hela och pladdret. Han säljer även ett annat garanterat bra fabrikat vilket jag valde i år för att det var 200 kr billigare per pall än Såbi.
Kritvit pellets från ett hyvleri är det. Lite annat än Såbis mörkbruna grusblandade jag köpte dyrt i höstas.....
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Lunboy
Fröträd

Inlägg av Lunboy »

Såbi håller på att byta namn och därför har inte alla produktionsanläggningar fått de nya påsarna än därför kör de med vita påsar nya namnet blir typ nueva eller nåt.
Viking Bio 120211 -
Pellx Px21 031209 - 120211
Värmebaronen Pellmax CU 101128
Stenhus 2 plan 268 m2, -47
Utanför Borås
wertok
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av wertok »

Japp de heter numera Neova finns på www.neova.se
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
Direktved
Späd planta
Kontakt:

Inlägg av Direktved »

Hej Equinoxe och andra som har beställt Såbipellets och fått säckar som ni inte känner igen.

Sedan slutet av augusti har Såbi ändrat namn till Neova. Därför kommer pelletssäckarna kanske vara vita under en övergångsperiod tills tillräckligt många nya säckar har tillverkats.

läs gärna mer om Neova på: www.neova.se

Med vänliga hälsningar
Neova återförsäljare Patric L / Direktved
www.direktved.se
Skriv svar