Kräv att få betalningsvillkoren förlängda tills hösten - när veden torkat.. och be dem leverera ny, torr ved fraktfritt..ThomasLindgren skrev:Jaja, men nu var det 290:-/m3 för torr(!) kluven ved + frakt på 7-8 mil. Vad borde jag kunna kräva tillbaka?
Blöt ved
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Uppdatering:
Killen hörde aldrig av sig så jag mailade och tyckte att han skulle ge mig tillbaka en del av pengarna jag betalat, då får jag följande svar:
Så här ligger det till...Vi har inte en massa ved ligger hemma, vi köpte den här veden efter gudrun förra året och vi köpte den som björk ved, men ja vet om att det va "lite" annan lövträds ved i mä men dom är lätträknade. Och du har ju inte fått betala nått överpris för veden direkt. Men som ja har sagt förut så var det inte meningen att lura på dej fuktig ved!!!! Du har den ju kvar tills nästa år.
Så han tycker alltså att 295:-/m² är ett normalpris för blöt ved...
Killen hörde aldrig av sig så jag mailade och tyckte att han skulle ge mig tillbaka en del av pengarna jag betalat, då får jag följande svar:
Så här ligger det till...Vi har inte en massa ved ligger hemma, vi köpte den här veden efter gudrun förra året och vi köpte den som björk ved, men ja vet om att det va "lite" annan lövträds ved i mä men dom är lätträknade. Och du har ju inte fått betala nått överpris för veden direkt. Men som ja har sagt förut så var det inte meningen att lura på dej fuktig ved!!!! Du har den ju kvar tills nästa år.
Så han tycker alltså att 295:-/m² är ett normalpris för blöt ved...
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
-
- Pannrumshärskare!
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Om den inte är barkad förståss, då torkar den även som helstock.André skrev:Ved torkar inte om den är okluven så snö el regn blir den inte blöt av om den väl är torr..ThomasLindgren skrev: Pratade med leverantören idag som sa att det har snöat på stockarna några gånger men att de legat sågade över ett år, så de var torra.
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
Om någon annan oxå skulle råka ut för detta så kan ni ju alltid väga ett vedträ och anteckna det å sedan lägga det på ett varmt ställe tex på pannan å sedan väga det igen när den har torkat , så är det bara att räkna ut hur mycket vatten det var i leveransen.
man ska inte elda vatten..... går åt mycket energi till det, även i moderna pannor. å så blir det ju så dålig förbränning + tjära i skorstenen.
man ska inte elda vatten..... går åt mycket energi till det, även i moderna pannor. å så blir det ju så dålig förbränning + tjära i skorstenen.
Solp 13m2.
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova
2x2.6m³ Accar.
Baxi 50kw innova