Det här är en djungel! (CTC/KMP/Janfire)
Känns som att de flesta pannor/brännare blir dyrare ju längre söderut man kommer...
I Malmö vill de ha ca 47000 kr bara för Ecoflex panna/brännare. Kostnader för installation, förråd, skruv etc läggs på detta. Ockrare.

KMP Uno, PX21, Effecta EPS Sol 500, Euronom 300 VPS, Laddomat 21, Thermomatic ERA, Tigex draglucka, bulkförråd på 3.5 ton (+ 2 Morsö, 1 Andersen, 1 Aduro och en hemmagjord rocket stove)
Så, tänkte att jag skulle ge er en liten update på läget.
Jag knallade in på ahlsells och beställde en panna, denna gången fick jag bättre pris än senast. 30000:- exkl moms (37500:- inkl moms). Detta utan skruv. försäljaren gav mig priset på 3000 exkl moms för "CTC's" 2 meters skruv. Jag valde dock att vänta med skruven tills pannan kommer på plats för att se exakt hur långt det är jag behöver. Antagligen så blir det en något längre från mafa. Eftersom Ahlsells här inte hade en hemma på lager så beställde de en (även slut centralt hos ahlsells), jag beställde fredag kl 16:00 innan långhelgen och fick pannan avdumpad på min garagenedfart vid lunchtid på torsdagen. Alltså bara 2½ dag (+ en klämdag). I vilket fall så kommer dem imorgon och sätter insatsrör i skorstenen och dockar pannan till denna, fram till dess så står den och glänser i källaren.
Föresten, det va ett riktigt aber att få ned min 300kg klump från garagenedfarten och in i källaren. Ännu värre va det att få ner pannan från pallen till golvet.
Jag knallade in på ahlsells och beställde en panna, denna gången fick jag bättre pris än senast. 30000:- exkl moms (37500:- inkl moms). Detta utan skruv. försäljaren gav mig priset på 3000 exkl moms för "CTC's" 2 meters skruv. Jag valde dock att vänta med skruven tills pannan kommer på plats för att se exakt hur långt det är jag behöver. Antagligen så blir det en något längre från mafa. Eftersom Ahlsells här inte hade en hemma på lager så beställde de en (även slut centralt hos ahlsells), jag beställde fredag kl 16:00 innan långhelgen och fick pannan avdumpad på min garagenedfart vid lunchtid på torsdagen. Alltså bara 2½ dag (+ en klämdag). I vilket fall så kommer dem imorgon och sätter insatsrör i skorstenen och dockar pannan till denna, fram till dess så står den och glänser i källaren.
Föresten, det va ett riktigt aber att få ned min 300kg klump från garagenedfarten och in i källaren. Ännu värre va det att få ner pannan från pallen till golvet.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Då får man en hum hur mycket rörfirmorna tjänar bara på att kränga en panna, Förstår då oxå att Lunbergs värme kan sälja den för 41000:- inkl moms o frakt då den troligen fraktas direkt från fabrik till kund som vanligen görs i de flesta fall..topdop skrev:Så, tänkte att jag skulle ge er en liten update på läget.
Jag knallade in på ahlsells och beställde en panna, denna gången fick jag bättre pris än senast. 30000:- exkl moms (37500:- inkl moms). Detta utan skruv. försäljaren gav mig priset på 3000 exkl moms för "CTC's" 2 meters skruv.
Ett tips för att få ner pannan från pallen är en krok i taket (typ en som använs till hoppgungor för små barn) sen ett spänband runt pannan o ett kedjeblock i kroken..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd