Betala nu - Hämta sen?
-
- Lärjunge!
Betala nu - Hämta sen?
Jag skulle vilja köpa på mig typ 15 pallar och därmed gardera mig mot prishöjningar beskattning mm. samt veta att min anläggning gått ihop sig på den tid jag önskade. Problemet är att jag inte har hur mycket plats som helst här hemma.
Någon som vet om man kan köpa och betala ex 15 pallar, men be att få dem levererade i tre omgångar á fem pallar? Någon som gjort så? Har inte vågat fråga mina lokala handlare då jag är rädd för att bli idiotförklarad...
Alternativt någon form av avtalspris? Man kan ju binda sin el under tre år så varför borde inte detta finnas? Kanske bensinbolagen typ statoil och OKQ8 har sådana pelletsavtal?
Någon som vet om man kan köpa och betala ex 15 pallar, men be att få dem levererade i tre omgångar á fem pallar? Någon som gjort så? Har inte vågat fråga mina lokala handlare då jag är rädd för att bli idiotförklarad...
Alternativt någon form av avtalspris? Man kan ju binda sin el under tre år så varför borde inte detta finnas? Kanske bensinbolagen typ statoil och OKQ8 har sådana pelletsavtal?
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Vissa pelletsbolag har det när det gäller bulk vet jag, men pall eller stor säck hrmm..!
Tips är. Fråga sitt jobb om få låna lite plats under tak om chefen inte använder där eller nån av sin släkten/kompisen/bonden har val ladu där man kan låna lite plats åt pellets.
Samtiden en fråga är kan pellets små-/storsäckar förvarar i tre år utan att bli mögla eller dyl.
Om man ställer på rätt under tak och ventilation exempel i garage eller ladu. Så skadar man inte det eller hur?
Tips är. Fråga sitt jobb om få låna lite plats under tak om chefen inte använder där eller nån av sin släkten/kompisen/bonden har val ladu där man kan låna lite plats åt pellets.
Samtiden en fråga är kan pellets små-/storsäckar förvarar i tre år utan att bli mögla eller dyl.
Om man ställer på rätt under tak och ventilation exempel i garage eller ladu. Så skadar man inte det eller hur?
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Re: Betala nu - Hämta sen?
http://www.telgeenergi.se/tef/johansjostrand skrev: Någon som vet om man kan köpa och betala ex 15 pallar, men be att få dem levererade i tre omgångar á fem pallar?
Levererat under upp till två år.
Thermia Biomatic 20+
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Nån som vet vilket fabrikat de kör med? Eller är det någon som köpt deras pellets och kan berätta hur bra de fungerar?
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
-
- Fröträd
Avtal
Jag har ett tvåårsavtal med Bionorr
CTC1100 miljö -94 PX21 KMP -06
Förråd sj-pall 5pallkragar
Bionorr 6mm
Förråd sj-pall 5pallkragar
Bionorr 6mm
Re: Avtal
Vad betalar du då? Bulk eller säck?magnuswestberg skrev:Jag har ett tvåårsavtal med Bionorr
Parca 100B -73
BioNordic Viking 9990
Hempulad hysteres-termostat.
KW 012
ThermOmatic CBJ
Bilder - se min www
BioNordic Viking 9990
Hempulad hysteres-termostat.

KW 012
ThermOmatic CBJ
Bilder - se min www
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: Avtal
Jag har 2-årsavtal på solett o betalar 1480:-/ton för bulk..Bassman skrev:Vad betalar du då? Bulk eller säck?magnuswestberg skrev:Jag har ett tvåårsavtal med Bionorr
Ang hållbarheten på pellets så är det minst 8 år om den lagras under tak..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- Lärjunge!
På sidan står det något om en brand i en av leverantörens fabriker. Kan det var såbi? Det brann ju lite här i vaggeryd nu i vintras?Stugsittaren skrev:Nån som vet vilket fabrikat de kör med
Och lite längre in på sidan står det visst:
Ser även att man kan beställa 16 pallar och få två leveranser. Det skulle ju faktiskt kunna passa. Ska kolla mer på detta!Telge Energi Pellets tillverkas av SÅBI Pellets som har tre fabriker i Sverige
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Hur gick det?johansjostrand skrev:På sidan står det något om en brand i en av leverantörens fabriker. Kan det var såbi? Det brann ju lite här i vaggeryd nu i vintras?Stugsittaren skrev:Nån som vet vilket fabrikat de kör med
Och lite längre in på sidan står det visst:Ser även att man kan beställa 16 pallar och få två leveranser. Det skulle ju faktiskt kunna passa. Ska kolla mer på detta!Telge Energi Pellets tillverkas av SÅBI Pellets som har tre fabriker i Sverige
Fick du till något avtal? Sitter själv och tittar på Telge energis hemsida...ser ju bra ut om det inte tillkommer en massa avgifter och skit.
12 mån avbetalning då skulle pall priset bli 2310,- för 8 mm småsäck.
vill minnas att det inte var långt ifrån vad jag fick ge förra året hos Lantmännen men då får manju 'bara' faktura på 30 dar...