Sågskyddsbyxor
Sågskyddsbyxor
Hej!
Efter att ha snuddat benet med sågen på tomgång och insett hur vass en nyfilad kedja är ( den repade upp byxorna som ingenting) men klarat benet så inser man att en vettig skyddsbyxa inte är fel.
Har ett par äldre, tjock hängselbyxor men eftersom de är osmidiga så använder man dem inte. Har ni tips på smidiga midjebyxor som inte är varma så man storknar när det inte är under nollan?
Efter att ha snuddat benet med sågen på tomgång och insett hur vass en nyfilad kedja är ( den repade upp byxorna som ingenting) men klarat benet så inser man att en vettig skyddsbyxa inte är fel.
Har ett par äldre, tjock hängselbyxor men eftersom de är osmidiga så använder man dem inte. Har ni tips på smidiga midjebyxor som inte är varma så man storknar när det inte är under nollan?
Re: Sågskyddsbyxor
Nej att hitta ett par sågbyxor som inte är varma blir nog svårt.mattiasw skrev:Hej!
själv använder jag husqvarnabyxor sedan et par år.
Har räddat benet på mej två gånger

Hittade ett par helt OK byxor på Jula. Varma dock men bekväma.sjoluan skrev: Nej att hitta ett par sågbyxor som inte är varma blir nog svårt.
Outdoor Accessories heter de... Made By Husqvarna. Ytterligare en etikett från Husky, Jonsered, Partner etc....
Bra! Hela ben är alltid bra att ha!mattiasw skrev:Hittade ett par helt OK byxor på Jula. Varma dock men bekväma.sjoluan skrev: Nej att hitta ett par sågbyxor som inte är varma blir nog svårt.
Outdoor Accessories heter de... Made By Husqvarna. Ytterligare en etikett från Husky, Jonsered, Partner etc....
Anledningen till varför jag använder sågbyxor mot vanliga blåbyxor var att kompisen som vars skog jag hugger i KRÄVER att jag använder skyddsbyxor och hjälm.
Tack för tipset!
Jag utgår från att dom är billigare än vad mina var.....