Nu har jag släpat hem 4 gamla oljetankar, 3 (plus min egen) med måtten 1*1,5*2m. Jag tänkte lägga två stycken sådana tankar på plintar för att få till en (en meter hög) bottenvåning med ytan 2*3m=6m2. På denna lägger jag ytterligare en våning och får då en volym på 12 m3. De ytor där tankvägarna ligger mot varandra tas bort (visst låter det enkelt när man skriver det

Frågan är nu om jag vågar ha ett platt golv eftersom detta kommer att vara utomhus (rädd för kondens) eller om jag skall göra en vinkel inne i tanken av de plåtar som blir över? Enklaste lösningen blir att bygga upp golvet 1 dm med skivor (plåt?) utom där skruven skall ligga inne i tankkolossen.
Jag har förresten även en liten söt tank som är 0,8*1*3 (jo, den ÄR 3 meter lång). Den skulle man kunna göra en liten överbyggnad av där påfyllningsröret skulle kunna ligga (utan att ta för mycket lagerutrymme) eller såga av den diagonalt vid gavlarna för att göra en vinkel (med en triangelformad gavel med längderna 0,8*0,8*1,2) under kolossen för skruvröret. Med det kan bli lite bekymmer med skarvningen. Det är lite bökigt att bocka 3mms plåt med skiftnyckel

Så vad hade ni valt för botten för ett utomhusföråd som kommer stå på ett antal byggblock (minst ett i varje hörn och vid tankskarv)? Kan lägga till att jag räknar med att förbruka ca 3 ton om året = 4,5 m3.