Det bekräftar ännu mer att jag har varit rätt på det i mina tankar.

80.000 för Biomatic 20+ inklusive cirkpump och shuntstyrning med innegivare och Thermias veckoförråd (enda som får plats). Komplett installation, men med lite extra muskelkraft som jag står för i pannbytesmomentet. Detta var ett specialpris då leverantören köpt på sig lite för många pannor i lager före Thermias prishöjning. Före prutningen låg vi ca 5.000 högre.Robert Pernetun skrev:Vad fick du för pris om man får fråga?
Jag har också kollat med CTC och fått förklaring på denna inställning. Deras program tolkar signalen från optovakten på ett annat sätt än Thermias. En inställning av 5 på Ecoflexen motsvarar 50 på Thermian. Nya pannor ställs in på 5 vid leverans och skall normalt stå på detta värde.[/quote]... De hade däremot checkat med CTC och enligt dem så fanns det de som hade lite problem med just opto vakten. Vad de bad mig göra innan de varit och ställt in värdena var att sänka känsligheten till typ 5. Jag har vägratoch endast sänkt den till 25...
Lycka till Robert och hoppas du får ordning på pannan!Robert Pernetun skrev: Önska mig nu lycka till.
Jodå det går bra. Försök få till så stort förråd du kan bara. Går det ett par veckor mellan fyllningarna så är det ju lite lugnare. Säckkärra rekommenderas också.ardbeg skrev:Tyvärr lär vi inte få plats med ett tillräckligt stort bulkförråd utan blir tvingade till pall- och säckhantering. Men det kanske man kan leva med?
Det låter som du bor i Småland eftersom du får den uppvaktningen.Robert Pernetun skrev:Hej,
Jag kontaktade CTC direkt och 2 dagar senare fanns de på plats, nollställde alla värdena, gjorde en rökgas analys och ställde därefter in