Ni med Combifire !

Skriv svar
elvis
Pannrumstomte!

Ni med Combifire !

Inlägg av elvis »

Ni som kör Combifire pannan:

Är den besvärlig att sota ? (med tanke på de stående tuberna)

Ni som har spaksotning, funkar det ? Märks det någon skillnad vid spakning ?

Märks det någon skillnad mellan enbart spaksotning och "riktig sotning".

Har ni upplevt varmvattenproduktionen som otillräcklig ?

Är ni nöjda med ert val ?

Vad saknar ni ?

Ska installera antingen Focus PE20 eller Combifire hos mina föräldrar nu i sommar och behöver info från riktiga användare.

Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
tompa80
Entusiast!

Inlägg av tompa80 »

jag tycker att det är en mycket bra panna. Min installatör kopplade den först fel men sen han har rättat till det fungerar den alldeles utmärkt!

Spaksotningen OK. har inte sotat den riktigt än.

gott om varmvatten.

nu har jag shunten avstängd och normal varmvattenanvändning och då har temp sjunkit 2 grader på 2 timmar.

Perfekt med digitala inställningar.

Köp den dirkt från vedsol. dem har kampanjpris nu tillsammans med in iwabo brännare.

saknar inget änså länge
jodd
Gallringsobjekt

Inlägg av jodd »

mycket lättanvänd, dock ingen asklåda men väldigt lätt att sopa ur då det inte finns någon kant. installerade i septemder har inte sotat manuellt i rören ännu så visst funkar spaksotingen helt ok. jag har 40kws pannan skillnaden är liten 12 turbulatorer istället för 8, tyckte den gav lite varm vatten i början men inte nu längre. luckan som man öppnar när man sotar är lysande, tror inte detta kan blir bättre efter som brännaren följer med ut gott om plats i brännar utrymmet har kört 3 veckor i januari utan att sota ur utrymmet och det var typ halvfullt.

är mycket nöjd med min... lycka till med ditt val
Janfire flex-a, Combifire 40, Pellistore,
MafaFlex skruv, Såbi Pellets
kowalski
Ungskog

Inlägg av kowalski »

Har inte kört mer än två månader men tycker mycket om pannan.

1) Den är liten och nätt.
2) Den är sval och snål. Verkar suga ut den mesta energin ur pelletsbranden.
3) Enkel display med vattentemp, rökgastemp, DeltaT. Funkar oklanderligt ihop med Janfire NH.
4) STORT askutrymme. Lätt att skotta ur. Luckan svänger upp som en kylskåpsdörr med brännare och hela klabbet. Allt andas tyngd och kvalitet.

Spaksotningen vet jag för lite om än. Det händer inte så mycket när man "drar i spaken" (heh...) tycker jag. Dvs inte mycket ramlar ned. Har ännu inte dragit tuberna för hand, men kan prova att göra det och återkomma. Kan tänka mig vissa problem beroende på pannrummets brist av takhöjd. Att det blir mickligt tror jag nog.
Ber att få återkomma, men pannan känns...klok.

Mvh/
Lars
NH-combifire-veckoförråd
hus ifrån 1878 på 150 kvadrat
Skriv svar