Men en inre PE slang av samma modell som den yttre är nog en lösning.
Fast nu hittade ju stefan inget löst spån i skruven

Pellx raka skruv från veckoförrådet är axellös och dessutom med mycket mindre skruvdiameter än höljet. Antagligen är denna konstruktion mycket billigare att tillverka, man jag tycker inte den är en höjdare direkt.Roli skrev:Nu var det böjbara spiralskruvar UTAN axel som jag menade.Agerod skrev:Vaddå saknar alternativ?? Det finns ju spiralskruvar med axel! De fungerar alldeles utmärkt.Eller kan det vara så att det är ett problem som det inte pratas högt om eftersom pelletsbranschen saknar bra alternativ till spiralskruvar utan axel???
/Lars
Spiralskruvar utan axel används där man vill kunna böja sin skruv. Dvs dra den en längre sträcka mellan externförråd och panna där en rak icke böjbarskruv inte går att använda.
Skall man ha en kort och rak skruv så har väl alla en axel eller.......
Eller används det spiral skruvar UTAN axel även där?
Alla skruvar har ju en spiral. Men det är spiral utan axel som verkar ge problem eller......
Det är inte konstigt att det blir problem med pelletstransporten med den utformningen på skruven.AndersJ skrev:Pellx raka skruv från veckoförrådet är axellös och dessutom med mycket mindre skruvdiameter än höljet. Antagligen är denna konstruktion mycket billigare att tillverka, man jag tycker inte den är en höjdare direkt.
Se bilder på: http://www.freewebs.com/jsredna62/skruvveckofrrd.htm
AndersJ