Hej,
Jag bytte rosterplåt eftersom den gamla hade en lång spricka. Den nya jag köpte hade en annorlunda "håltagning" i jämförelse med orginalet.
Men den nya fungerar inte eftersom termokontakten utlöser med denna. Satte tillbaka den gamla och då går brännaren som en klocka.
Känner någon till problemet och som har en lösning på problemet.
PS jag har monterat en vinge som skall hjälpa till i starten.
Onni
Problem i samband med byte av rosterplåt
Problem i samband med byte av rosterplåt
Janfire flex-a -02
CTC 265B -78
Värmer 230 kvm byggda år 1900
Förbrukar ca 7 ton/år i småsäck
CTC 265B -78
Re: Problem i samband med byte av rosterplåt
Hejsan och Välkommen hitOnni skrev:Hej,
Jag bytte rosterplåt eftersom den gamla hade en lång spricka. Den nya jag köpte hade en annorlunda "håltagning" i jämförelse med orginalet.
Men den nya fungerar inte eftersom termokontakten utlöser med denna. Satte tillbaka den gamla och då går brännaren som en klocka.
Känner någon till problemet och som har en lösning på problemet.
PS jag har monterat en vinge som skall hjälpa till i starten.
Onni

Är det bara en spricka gör det inget .
Vad menar du med håltagning ?? Mindre eller ??
Monterat vinge ?? vad menar du med det ???
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Hej och tack för den snabba rektionen på min fråga.
Vingen är en plåtvinge som Janfire kommit med för att klämmas fast under brännarkoppen för att underlätta tändningen, den kom till efter att många hade klagat på tändsvårigheter när pelletskvaliteten i bland var sämre. ( Janfire kallar den bara för "vinge") monteringsbladet är daterad 2003-02-10.Jag skulle kunna scanna in den och lägga den i detta forum men jag är inte riktigt bekant med hur man gör detta i nuläget.
Håltagningen är förändrad så att den mittersta urfräsningen av de tre avlånga hålen i rosterplåten är dubbelt så lång som i den från år -02.
Onni
Vingen är en plåtvinge som Janfire kommit med för att klämmas fast under brännarkoppen för att underlätta tändningen, den kom till efter att många hade klagat på tändsvårigheter när pelletskvaliteten i bland var sämre. ( Janfire kallar den bara för "vinge") monteringsbladet är daterad 2003-02-10.Jag skulle kunna scanna in den och lägga den i detta forum men jag är inte riktigt bekant med hur man gör detta i nuläget.
Håltagningen är förändrad så att den mittersta urfräsningen av de tre avlånga hålen i rosterplåten är dubbelt så lång som i den från år -02.
Onni
Janfire flex-a -02
CTC 265B -78
CTC 265B -78
- bluedragon
- Ungskog
- bluedragon
- Ungskog