Jag har en ctc 1000 Family från år 2000 till bra pris med alla tillbehör, tex dragbegränsare mm.
Alla pelletssäljare säger säkert att deras brännare passar utmärkt, givetvis.
Finns det någon som inte passar eller är det någon som vet en brännare som är enkel och passar bra.
Roslagsbrännaren verkar enkel och bra men den är inte P-märkt och då får man ju inte konverteringsbidraget .
Vilket är bäst för denna panna, under eller övermatning?
Novisen igen
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Undermatade brännare vill ha lite utrymme uppåt för att kunna brinna fritt (utan att slå i kall plåt). Tveksam om dessa passar i en sådan liten panna. Hur mycket utrymme har du ovanför där du tror en undermatad brännarkopp hamnar?
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Jag har en CTC 1100 -94.
Brännaren är en TB mini från Torsbyugnen, de tillverkar nämligen en brännare som är anpassad till just CTC 1100.
För mig har det fungerat jättebra, har iof inte haft den längre än 2½ månad.
Men jag känner en som kört denna kombination i ett halvår nu och han säger att det fungerar bra.
Brännaren är en TB mini från Torsbyugnen, de tillverkar nämligen en brännare som är anpassad till just CTC 1100.
För mig har det fungerat jättebra, har iof inte haft den längre än 2½ månad.
Men jag känner en som kört denna kombination i ett halvår nu och han säger att det fungerar bra.
CTC 1100 -94 med en TB Mini -06