Jag bytte från 5.2 till 5.3 häromdagen och enda skillnaden skulle vara längre uppstarttid enligt återförsäljaren, för att startdosen ska få brinna ur ordentligt innan huvudmatningen kommer igång.
Visst tar den lite längre tid på sig nu, men det verkar som brännaren blivit mer trögstartad dessutom, min behöver ofta två startförsök innan den kommer igång och så ofta var det inte med 5.2an.
Riktpriset för processorn ska vara 350 kr, men jag fick köpa den för 100.
Nibe Alpha Keram med PellX 02 och två ack-tankar.
Renoverad Janfire flex-A står som reserv.
Det verkar som KMP rekomenderar 4.5 DL startdos till 5.3 ..tidigare 5.2 skulle i alla fall ha 3-3.5 DL startdos ..nya tändelement finns oxå och dom ligger nu på 425W ..tidigare 350W ..ett tipps håll ett öga på brännröret ..dom har en förmåga att spricka på två ställen ..där det först kan spricka är runt hålen på undersidan där det är små hål i en cirkel och även sprickor runt hålen framför elementet ..passa på att ta ut nya prylar innan garantin går ut för ni har ju fyra års garanti
Det finns ingen skillnad mellan 5.2 och 5.3 förutom att man kan se under vilken fas brännaren gått in i driftstopp. Endast röd LED (lysdiod) lyser = stopp under uppstart. Röd + grön = stopp under drift. Röd + gul = stopp under lågfart.