Svinpris eller inte?

Air
Gallringsobjekt

Inlägg av Air »

Hej ,, jag kollar runt på alla modeller...
Var köpte du dina grejjer ?
Jag anlitade Huddinge Rör, men fick även bra pris från Energivärme, Sorunda Rör och Energiknippet.
Jag kollade med Nibe som tillverkat min panna om vilka brännare som de hade bra erfarenhet av och så kollade jag brännartillverkarnas respektive återförsäljare.
Köper man grejerna direkt från fabrik så kommer man säkert undan lite billigare, men att installera själv skulle jag inte vilja göra. Bättre att skylla på nån annan om det inte funkar.
Nibe City med en Viking Bio
NisseE
Gallringsobjekt

Inlägg av NisseE »

Svar till Danneman; Verkar som det är dyrare i stockholm....
Hej, Jag sitter och väntar på installation av helt ny anläggning. Panna CTC EcoFlex med integrerad brännare, skruv KMP och MAFA 730l förråd. För detta + installation, ny eldragning för el-patronen, nedskärning av oljetank och bortforsling av panna har jag ett pris på dryga 80' SEK. Har en kompis som fått ung motsvarande offert men på en annan panna och hamnat strax över 85'. I höstas var jag inne på att byta oljan till gas, vi har möjlighet till det här, och tog då in tre olika offerter som låg mellan 76' - 88'. Vi tänkte dock om och gick på pellets alternativet, tror det är en OK kostnad. För konvertering till gas får du inget bidrag och gasen kostar i dag 72 öre/kwh.
Oron just nu är väl allt snack om kommande brist på pellets och höjda priser, men nu kör vi på detta.
Skriv svar