Bulkförråd
Bulkförråd
Har funderat ett tag nu på bulkförråd & kommit fram till att jag ska ha tunnan jag använder nu som mellanförråd.
Vilket blir det billigaste alternativet för transport från bulkförrådet till mellanförådet & hur ska jag styra detta så att det fyller på i samma takt som det förbrukas?
Vilket blir det billigaste alternativet för transport från bulkförrådet till mellanförådet & hur ska jag styra detta så att det fyller på i samma takt som det förbrukas?
Comet + Viking
Bio
Bio
-
- Gallringsobjekt
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
En variant på detta är att matningen till mellanförrådet har högre kapacitet och regleras med en tryckströmbrytare som ser till att tunna inte överfylls. Det måste vara omöjligt att få till exakt matningstak i två olika matningssystem.Danneman skrev:använda brännarens skruvstyrning till skruven som ska fylla på tunnan oxå kanske? på så sätt borde den hålla samma nivå hela tiden, förutsatt att skruvarna matar med samma hastighet.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
-
- Energiprofet!
Nej! Janfire använder en KAPACITIV givare, typen är som denna. En induktiv givare vill inte fungera till pellets om det inte är på tok för mycket järnskrot i den.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Jag styr det med en ir-barriär.. finns att köpa på www.kjell.com för 99kr ungefär.. ett relä på den sen e man klar..
Man måste bara tänka efter hur man monterar det så det inte blir fel.
Jag har monterat mina i små rör med plexiglasfönster för hålen.
Har fungerat fint.
Man måste bara tänka efter hur man monterar det så det inte blir fel.
Jag har monterat mina i små rör med plexiglasfönster för hålen.
Har fungerat fint.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten