Då han har två acktankar som ska laddas med så hög temp som möjligt via kulvert med styrning som prioriterar huset före ladugårdens acktank.. Laddningen sköts av 1 st kulvertpump o det är tänkt att köra 90 grader+ till kulverten o det sitter en motorshunt för konstantframledningstemp som är ställbar typ termomatic K..
Pannan står i garaget o den håller detta varmt men då man inte vill köra pannan bara mellan 90-95 grader utan t.ex 60-95 med kulverttemp på 93 grader.. Då måste pannan starta både vid panntemp på 60 grader o att den ska starta när kulvertpumpen startar oavsett om panntempen är t.ex 75 grader..
Så vad jag undrar är hur de ser ut i pannan, Är det som till min bequem en kabel med en kontakt på till tempgivaren??
Funderingarna är på att lura pannan att starta då kulvertpumpen går oavsett panntemp o om man då ska ha nån relästyrning mellan pannans tempgivare o en lösgivare utanför pannan.. Då skulle reläet styra så pannan gick på den lösa givaren då kulvertpumpen går o när den stannar gå på pannansgivare..
Hmmm hoppas ni förstår vad jag menar