Rekord??

Skriv svar
Jocke.t
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 18 okt, 2005 16:21

Rekord??

Inlägg av Jocke.t »

Hej

Nu är det klart, min förra laddning pelletssäckar bar jag ner själv i källaren i omgångar. Till den här gången hade jag förberett mig lite bättre.
Tre kompisar hade tillfrågats för att göra en insatts :D

Fyra pallar med 52 st säckar/pall skulle bäras genom graget - tvättstugan och in i pannrummet där det skulle staplas upp igen.
Tävlings inriktad som man är :twisted: så fanns det ju inget annat sätt än att göra det på tid.

Tiden blev 38 minuter på fyra pallar och fyra personer då han vi även snygga till allt runt omkring också ta bort pallar och slänga plast.

Vad har ni för rekord :?:

//Jocke
/Jocke

CTC 2200 Trio -97 Viking Bio -05
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

en pall per skalle då alltså, vilket skulle göra 0.7 minuter per säck och person då.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

Inlägg av snillet »

Jag brukar flytta 2pall säckvis från uppfarten in i garaget på sådär 25 minuter men då har lite enklare sträcka :wink:

lyfta 5 säck ned på skottkärra, köra skottkärra in i garaget å lasta dom på hög där å så tillbaka, cirka 20 meter körsträcka med skottkärra.

Inte riktigt jämförbart......
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Rickard Johnsson
Fröträd
Inlägg: 95
Blev medlem: fre 04 mar, 2005 11:44
Ort: Älmhult

Inlägg av Rickard Johnsson »

Jag kanske toppar ditt rekord... :D

4 pallar staplat och fint i källaren på 45minuter och bara 2man :wink:
Hur går detta till? Jo en fin rutschkana genom grunden direkt till staplingsstället. Inte jobbigt över huvud taget. Hade gått ännu fortare om inte svärfar hade haft träskor på sig i snön :D
Värmebaronen STAR -97, 4x75cm turbulatorer
PELLX P21 -05 (Gordic)
Draglucka
ECL 110
Veckoförråd
Killebergs pellets
120m²+120m² allt skönt uppvärmt
Jocke.t
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 18 okt, 2005 16:21

Inlägg av Jocke.t »

Nej det är inte lätt att jämföra "rekord" men det är lite roligt iaf.
Jag har med funderat på det där med rutchkanan men jag får inte fram
pallarna till pannrumsfönstret 8) men det är ju bara att fundera vidare, vid nästa leverans har man förmodligen ett nytt sätt att testa på. Det gäller ju att inte tråka ut sig allt för mycket.

"Rickard" var glad att svärfar hjälper till :lol: det måste varit en höjdare att se svärfar sladda runt i snön i bra träskor :wink:
/Jocke

CTC 2200 Trio -97 Viking Bio -05
KJE
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 29 jan, 2006 01:21

Inlägg av KJE »

3 pallar på en dryg halvtimme, men då är vi två personer med en kana och pallarna avlastade bredvid källarfönstret. En står uppe och langar ner pelletssäckarna och en staplar dem.
Skriv svar