Någon som ansökt om bidrag ?
Var har ni fått tag på följande intyg, är det någon som har dessa för bequem 20d ?
• Handling som visar att anordningen för biobränsleuppvärmning är effektstyrd och har kontinuerlig och
automatisk bränsletillförsel.
• Handling som visar att fastbränsleanordningen uppfyller utsläppskraven som Boverket meddelat för sådana
anläggningar i tätort.
/A
Handlingar vid konverteringsbidrag
Handlingar vid konverteringsbidrag
ctc171 + Thermia bequem 20d
Jag kollade med handläggaren på länsstyret här i Karlstad och han sa att jag skulle skicka med en broschyr som visade att Thermian hade automatisk bränsletillförsel. När det gällde utsläppsnormerna sa ahn att det inte behövdes - det var allmänt känt att pelletseldning klarade dessa krav.
Så nu hoppas jag att det räcker med broschyren...
Apropå bidragen så sa "min" installatör att han det kommit in c:a 600 ansökningar till länsstyrelsen i Värmland, men att dom bara fått anslag för c:a 200 för 2006...
En handläggare på länsstyrelsen sa att det kommit in "flera hundra" ansökningar, men att de fått relativt höga anslag eftersom det kommit in relativt sett många ansökningar i Värmland. Så nu undrar man om eller snarare när man får sitt bidrag...
/rpc
Så nu hoppas jag att det räcker med broschyren...
Apropå bidragen så sa "min" installatör att han det kommit in c:a 600 ansökningar till länsstyrelsen i Värmland, men att dom bara fått anslag för c:a 200 för 2006...
En handläggare på länsstyrelsen sa att det kommit in "flera hundra" ansökningar, men att de fått relativt höga anslag eftersom det kommit in relativt sett många ansökningar i Värmland. Så nu undrar man om eller snarare när man får sitt bidrag...
/rpc
Biomatic 20+, Themias shuntstyrning, Mafa mini, småsäck från StoraEnso. Värmer 164 + 43 kvadratmeter. Förbrukning c:a 5 ton/år
...ursäkta mitt inhopp i denna tråd... men jag kan inte låta bli att kommentera ovanstående; vadå "automatisk bränsletillförsel"?! Det är väl ingen som står och handmatar brännaren med skyffel?!rpc skrev:Jag kollade med handläggaren på länsstyret här i Karlstad och han sa att jag skulle skicka med en broschyr som visade att Thermian hade automatisk bränsletillförsel. När det gällde utsläppsnormerna sa ahn att det inte behövdes - det var allmänt känt att pelletseldning klarade dessa krav.
BIOMAX, VIKING BIO, 2x500 liter, Laddomat 4030, Thermomatic CBJ, ved, pellets.
Automatisk bränsletillförsel är väl ett finare uttryck istället för att säga : "vedeldare gör er ej besväret att söka".Tolvan skrev: ...ursäkta mitt inhopp i denna tråd... men jag kan inte låta bli att kommentera ovanstående; vadå "automatisk bränsletillförsel"?! Det är väl ingen som står och handmatar brännaren med skyffel?!

Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.