Finns det någon koppling till olika matningsprinciper? Kan undermatad vara bättre i detta avseendet?
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
BioWin har inbygg en sprinkler. Det va inte dumt, smart .
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Är det någon som provat att bygga in en egenhändigt tillverkad sprinkler (likt Janfires) i sin brännare. Pratade med en Janfireförsäljare i helgen och kollade lite mer noggrant på deras brännaren och... Ja det är ingen dum idé.
Ett hål och en slanganslutning i fallröret, lite vax som stopp och en slang med droppflaska i andra ändan
Biosol panna, Pellx P21, Aquasol BIG 6.6, ERA-10 bivalent shunt, Mafa mini förråd.
Är det någon som provat att bygga in en egenhändigt tillverkad sprinkler (likt Janfires) i sin brännare. Pratade med en Janfireförsäljare i helgen och kollade lite mer noggrant på deras brännaren och... Ja det är ingen dum idé.
Ett hål och en slanganslutning i fallröret, lite vax som stopp och en slang med droppflaska i andra ändan
Jag kör med Janfires "vaxpropp" på mitt hemmabygge.
Kostar ca 30kr om jag inte minns helt fel.
MVH
Marcus
Försöker idag bränna i en Pellx
Styrning med en Siemens PLC är på G
Men efter att fläkten hade städats ur - det satt förbränningsrester på varenda blad, mycket - och att vi hade begripit hur spjällen för primär- och sekundärluft funkade så har vi inte haft några problem. Inte med det i alla fall. Vi har andra problem. Enorma. Tänkte återkomma till det i lämplig tråd.
MVH
Marcus
Du har möjligtvis inte lust att lägga upp en bild?
MVH
Marcus
Du har möjligtvis inte lust att lägga upp en bild?