Polsk pellets
Polsk pellets
Hej..
jag undrar om det går att besälla köpa pellets från polen
har pratat med polacker å dom på stod att loggs kostade omräknat ca 600 kr per ton där ,det va i affär så vid tex ett fabriks inköp bör det ju gå
kapa priset rätt rejält typ 3-400 kr
finns det nån som vet ?
sen att dom har taskig kvalla,ska jag diskutera om sen=)
jag undrar om det går att besälla köpa pellets från polen
har pratat med polacker å dom på stod att loggs kostade omräknat ca 600 kr per ton där ,det va i affär så vid tex ett fabriks inköp bör det ju gå
kapa priset rätt rejält typ 3-400 kr
finns det nån som vet ?
sen att dom har taskig kvalla,ska jag diskutera om sen=)
Även mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Den var klockren!Sfinx skrev:Polsk pellets.
Är inte det ett annat namn för kol

om det finns pellets i polen är den helt säkert mycket billigare änn här hemma, det är ju istort sett halva priset på allt där nere. lite krångligt att få hem till svedala bara.
Janfire flex-a, Combifire 40, Pellistore,
MafaFlex skruv, Såbi Pellets
MafaFlex skruv, Såbi Pellets
hej ..
joo dom eldar kol ganska friskt ,men det e för att dom har gott om den + att den e billig förmodar att vi har gjort sammasak här om vi hafft kol som dom
nää varför jag undrar e för att det e några snubbar här hemma som säljer pellets å jag råkade överhöra lite då dom pratade i telefon
killen verkade väldigt ivrig å tänd ..som jag förstod så skulle dom
försöka skaffa pellets från polen....
att få hit den kan knappast va nått problem det går ju färjor + tradare hela tiden
jag jobbade i sommar med en kille som va tradar kusk i polen å inte edet då hanns lön i polen som dräper lönsamheten på importen.. =)
men det måste ju gå ta det med båt hit till sverge
joo dom eldar kol ganska friskt ,men det e för att dom har gott om den + att den e billig förmodar att vi har gjort sammasak här om vi hafft kol som dom
nää varför jag undrar e för att det e några snubbar här hemma som säljer pellets å jag råkade överhöra lite då dom pratade i telefon
killen verkade väldigt ivrig å tänd ..som jag förstod så skulle dom
försöka skaffa pellets från polen....
att få hit den kan knappast va nått problem det går ju färjor + tradare hela tiden
jag jobbade i sommar med en kille som va tradar kusk i polen å inte edet då hanns lön i polen som dräper lönsamheten på importen.. =)
men det måste ju gå ta det med båt hit till sverge
Här kommer en hemsida på en danskägd pelletsfabrik i Polen
http://bioheat.dk/priser.asp
Fabriken heter Arno Eko.
egen hemsida för dem som kan polska
http://arnoeko.pl/
Omräknat i svenska kronor ligger hämtpriset i Polen på ca 1000kr/ton
Köpte själv av denna tillverkare via en svensk återförsäljare
1700kr/ton vid löp av 4 ton.
De har nu höjt priset till 2200kr/ton!!!!!!
Pellets som var utlovad 8mm va ca 10mm och den sintrade sig rejält i en Kmp Px21. Rensade rostret var tredje dag. Inte kul.
Funkar kanske bättre i en annan brännare
Har provat köpa några säckar på Castorama (typ Bauhaus) i Polen på tjänste resa. Dessa var bra kvalitet och kostade ca 1,5kr/kg och var tillverkade av Balinek. Ett företag inom golvbranscen. Säkerligen från spillet när de gör parkett osv.
Mvh Rikard
http://bioheat.dk/priser.asp
Fabriken heter Arno Eko.
egen hemsida för dem som kan polska
http://arnoeko.pl/
Omräknat i svenska kronor ligger hämtpriset i Polen på ca 1000kr/ton
Köpte själv av denna tillverkare via en svensk återförsäljare
1700kr/ton vid löp av 4 ton.
De har nu höjt priset till 2200kr/ton!!!!!!
Pellets som var utlovad 8mm va ca 10mm och den sintrade sig rejält i en Kmp Px21. Rensade rostret var tredje dag. Inte kul.
Funkar kanske bättre i en annan brännare
Har provat köpa några säckar på Castorama (typ Bauhaus) i Polen på tjänste resa. Dessa var bra kvalitet och kostade ca 1,5kr/kg och var tillverkade av Balinek. Ett företag inom golvbranscen. Säkerligen från spillet när de gör parkett osv.
Mvh Rikard
(-96 Focus-TMV Compact 2000) (-05 KMP PX21)
Pellets från Barlinek finns att köpa i Sverige. Ett ställe jag såg dem på ville ha 48 kr per 25-kilossäck. Det stod att priset var förhandlingsbart vid större leveranser. Jag har inte provat själv.hottuna skrev:Har provat köpa några säckar på Castorama (typ Bauhaus) i Polen på tjänste resa. Dessa var bra kvalitet och kostade ca 1,5kr/kg och var tillverkade av Balinek. Ett företag inom golvbranscen. Säkerligen från spillet när de gör parkett osv. Mvh Rikard
OBS! Länken verkar inte fungera. Jag lämnar kvar den om det skulle vara något tillfälligt.
Viessmann Vitodens 222 F
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Denna LÄNK verkar fungera. visserligen på polska men ändå 

CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Hej ..
pelletsen verkar ju va dyrare än loggs ?
vet nån vad ett ton loggs motsvarar i ved ? 4eller5x
frakten tror jag inte det ä nått problem med killen som jag känner får
väl extra betalt å han kommer hit =) med grejorna
ger man honnom 5000kr i lön + betalar diseln i bilen tror jag han e nöjd=)
pelletsen verkar ju va dyrare än loggs ?
vet nån vad ett ton loggs motsvarar i ved ? 4eller5x
frakten tror jag inte det ä nått problem med killen som jag känner får
väl extra betalt å han kommer hit =) med grejorna
ger man honnom 5000kr i lön + betalar diseln i bilen tror jag han e nöjd=)
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Hur mycket får han på en bil?jockefors skrev:ger man honom 5000kr i lön + betalar dieseln i bilen tror jag han e nöjd=)
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator