Erfarenhet av Thermia installatör i Göteborgsområdet

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
manul
Ungskog

Erfarenhet av Thermia installatör i Göteborgsområdet

Inlägg av manul »

Hej,

jag funderar på att installera en Thermia pelletspanna och bor i Lerum, nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av någon bra installationsfirma här i Göteborgsområdet

/Ulf
Asterix
Prima virke

Inlägg av Asterix »

Är Trollhättan för långt bort?
Jag har en kille som håller på hemma och installerar just nu, som verkar väldigt seriös och det känns som att han vill att allt ska bli väldigt bra.

Jag berättar vad han heter när han är klar hos mig! :-)

Skämt åsido, han heter Benny Gruvesäter, vad firman heter har jag inte framför mig nu BG:s nånting.

Han hade hemma hos mig en medarbetare som bor i Kungälv, så Lerum kan mycket väl vara inom rimligt avstånd för dom.

Vill du ha mer uppgifter, återkom till mig.

Peter
Biomatic 20+
jolevik
Gallringsobjekt

Inlägg av jolevik »

Ringde runt till flertal av Thermias ÅF runt Göteborg. Samtliga verkade totalt ointresserade :shock: Det är ju flest rörkrökare som installerar här i trakten och dom verkar ha nog med sitt....

Ringde vidare lite längre utanför Göteborg och fick tag på en bra och snabb firma från Vara som heter Biovärme Väst. Dom la på nåra kronor för resan men skötte allt väldigt snyggt. Dom sa att dom fått allt fler förfrågningar från Göteborgshållet och det kan man ju förstå med det ointresset som finns här....

http://www.biovarme.nu/
CTC 256B från -71 + BeQuem 20D (installerad dec 2005)
wertok
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av wertok »

jolevik skrev:Ringde runt till flertal av Thermias ÅF runt Göteborg. Samtliga verkade totalt ointresserade :shock: Det är ju flest rörkrökare som installerar här i trakten och dom verkar ha nog med sitt....

Ringde vidare lite längre utanför Göteborg och fick tag på en bra och snabb firma från Vara som heter Biovärme Väst. Dom la på nåra kronor för resan men skötte allt väldigt snyggt. Dom sa att dom fått allt fler förfrågningar från Göteborgshållet och det kan man ju förstå med det ointresset som finns här....

Samma i Skåne, flera av Thermias åf som knappt visste vad Biomatic var när jag ringde för att få offert... :wink:
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

jolevik skrev:
Dom la på nåra kronor för resan men skötte allt väldigt snyggt. Dom sa att dom fått allt fler förfrågningar från Göteborgshållet och det kan man ju förstå med det ointresset som finns här....

Det kanske inte blev dyrare än då..
Kan tänka mej att det lönar sej många gånger att ta någon utanför stan.. :roll:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
jolevik
Gallringsobjekt

Inlägg av jolevik »

Tror till och med att det blev billigare :D :D fast dom la på 800 pix för resan

En av rörkrökarna som lovade att komma varje gång jag ringde (tröttnade efeter tredje påstötningen) hade ett ungefärligt pris som låg några tusenlappar över det jag betalade till Biovärme Väst fast dom lämnade priset med pannrummet osynat.....
jolevik
Gallringsobjekt

Inlägg av jolevik »

Tror till och med att det blev billigare :D :D fast dom la på 800 pix för resan

En av rörkrökarna som lovade att komma varje gång jag ringde (tröttnade efeter tredje påstötningen) hade ett ungefärligt pris som låg några tusenlappar över det jag betalade till Biovärme Väst fast dom lämnade priset med pannrummet osynat.....
Asterix
Prima virke

Inlägg av Asterix »

Firman jag skrev om i mitt inlägg ovan heter:
Firman heter Benny Gruvesäger Teknik och har telefon 0735 - 54 02 39.
Finns i Trollhättan, men han har som sagt en medarbetare från Kungälv, så arbetsområdet kan vara hyggligt stort bara dom hinner med.

Vi hade en panna på plats inom 2 veckor från beställning. Och då fick rör dras från garaget genom huset och till det gamla pannrunnet = en del jobb. Dock är inte pelletseldningen igång än, vi får fixa lite med väggar och så för at det ska komma till.

Peter
Biomatic 20+
Skriv svar