Det är alltså väldigt enkel konstruktion som pellX använder sig av som fuinkar klockrent tillsammans med mitt larm.
Jag inbillar mig att detta inte är något unikt heller.
Enligt bilden nedan så ligger det alltså ett internt relä i styrboxen som vid drift sluter kretsen så att man har 0 ohm över pinne 1-2. Om man däremot får en driftstörning så bryter relät kretsen och du har oändlig resistans över dessa pinnar.
mitt larm funkar som så att då det ligger 2.2 kohm över två pinnar i larmet så är allt ok. Om det sedan blir en förändring av denna resistansen så triggar detta ett larm. Då seriekopplar jag bara in 2,2 kohm mellan larmet och pelletsstyrningen. Eftersom det är en sluten krets så är det samma sak som o man satt ett motstånd direkt i larmet, med den fiffiga skillnaden att pellX bryter kretsen och larmet går pga förändrad resistans.
Det funkar faktiskt väldigt bra och det är skönt att veta om nåt skiter sig om det är -30 ute och man är bortrest.
Jag har tyvärr ingen elpatron i min panna som går in så därför är detta ännu viktigare för mig.

[/img]