Larmutgång Ariterm Biomatic+ 20i
Larmutgång Ariterm Biomatic+ 20i
Någon som vet funktionen på Ariterm Biomatic+ 20i larmutgång? I manual står det att utgången ska vara slutande, men jag får ingen slutning när pannan är i larmtillstånd? Janfire vill tyvärr inte svara på min fråga om detta 
Ariterm Biomatic+ 20i
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Re: Larmutgång Ariterm Biomatic+ 20i
Klart den ska vara slutande vid larm.
Kolla om den sluter vid J6 på kretskortet. Kan vara dålig kontakt mellan J6 och plint.
Kolla om den sluter vid J6 på kretskortet. Kan vara dålig kontakt mellan J6 och plint.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Kollade J6 på kortet när pannan var i larmtillstånd, men ingen slutning? Eller är det bara en impuls när larmet går?
Ariterm Biomatic+ 20i
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Kan inte tänka mig att det bara blir en kort puls.
Är nog ett relä som inte är friskt.
Är nog ett relä som inte är friskt.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Kortet är en vecka gammalt
Fick ingen slutning på förra kortet heller?
Ariterm Biomatic+ 20i
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Vad/hur har du kopplat till larmutgången?
Jag hade tänkt att koppla en sensor till min Telldus, så jag får pushnotiser i telefonen.
Kanske kan koppla något på ljusdioden som går från grönt till blinkande rött vid larm, får mäta lite där vid nästa larm
Kanske kan koppla något på ljusdioden som går från grönt till blinkande rött vid larm, får mäta lite där vid nästa larm
Ariterm Biomatic+ 20i
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Utgången är potentialfri, så du behöver en strömkälla för att få en elektrisk krets, men det vet du väl redan.
Tycker det är konstigt att det är samma fel på två kretskort.
Tycker det är konstigt att det är samma fel på två kretskort.
Det finns en funktion att pannan ska larma på e-post
För mig har den slutat att fungera efter att janfire tog över, är det lika för fler ???
mvh
För mig har den slutat att fungera efter att janfire tog över, är det lika för fler ???
mvh
Ariterm Biomatic+ 20i i drift sedan 22/04 2018
automatshunt CRB 121
Insatsrör i rostfritt i skorstenen
automatshunt CRB 121
Insatsrör i rostfritt i skorstenen
Jag nyttjar en Nexa WBT-912 till potentialfria i utgången på en Bequem20 som en Homey plockar upp signalen och skickar push till telefonen. Finns det "test larm" som på menyn i bionetpannan så borde du lätt kunna avgöra om det är utgången eller sändaren som spökar.
Pelletspanna: Bionet 12+. Brännare: Ariterm BeQuem20D, Pellets: 8mm SCA Bionorr. Ack: Dalatanken 750l med Svesol Solslingor (Styrsystem: DeltaSol® SLL med KM2 för loggning). Golvvärme Uponor Wirsbo 126m². Solcellspaket 1600Kwh/år. Tulikivi braskamin.