Hej. Jag gjorde en fabriksåterställning efter diverse problem och fipplande med inställningar. Jag minns dock inte alla inställningar

(Jag har sökt på forumet först men lyckas inte få till sökningarna)
Driftläge
Jag har driftläge pellets+el valt. Under El steg hittar jag 1 och 2. Jag vill minnas att jag tidigare hade även ett tredje läge- 3, 6 och 9kw (?). Oavsett 2 eller 3 lägen, det står att regleringen av elpatronerna sker stegvis, menar de helt enkelt att vid valt läge 1 så poppar 3kw patron in och läge 2 6kw patron, en går alltid ensam? Vad ska jag då välja när jag kör pellets+el som val? El kan gå in som stödvärme, men varför skulle det behövas om brännaren går som det ska? Om jag sommartid bara kör på el så väljer jag läge 2 naturligtvis.
Glödhållning
Vad ska den vara inställd på som ett grundläge? Och när skulle det finnas anledning till att justera det? Val finns för 20min till 120min. Borde inte en glödhållning/fel inställd tid innebära risk att det pyr?
Nivåvakt och optovakt
Det står (50) för både nivåvakt och optovakt. Är det rätt värde att ha? Siffrorna före kan jag väl inte ändra utan de är ett aktuellt värde från de på något sätt? (när jag tog ur optovakten tex så växlade värdet mellan 5 och

Dragbegränsare KW Z 150
Känns som att dragbegränsarens inställning är helt avgörande för övriga inställningar.
Har den inställd på 20mm mellan mässingsskruv och plåten. Det verkar vara ett bra drag i pannan med det läget. Har uppfattat att 20mm=20kpa (undertryck?). Jag har sett lite olika rekommendationer för kpa, allt ifrån 10-20kpa.
Och vad sjutton innebär undertryck? Är det ett sorts sug ur pannan som jag då reglerar med dragbegränsaren. Och ett ev övertryck skulle då vara att det är dåligt drag och röken orkar inte ut och fläkten matar in mer luft?
Och bara en koll - har jag förstått rätt åt vilket håll att flytta skruven - fullt inskruvad mot plåten=10kpa, mer avstånd mellan mässingsskruven och plåten= högre kpa, så 1kpa ökning/mm avstånd?
Skruv extern tid
Inställning gångtid för externskruv och val mellan 1-250sek står det i manualen. Jag kan inte minnas att jag sett något sådant val. Och går inte externskruven så länge som det behövs? (Val för gångtid vid manuellt läge finns).
Övrigt
För att komma till menyläge 3 så väljer jag ju 5 på Effekt under servicemenyn. Jag uppfattar att valet Effekt i servicemenyn bara tar mig till meny 3? Men varför finns det värde 1-10 att välja på? Missar jag något? Ska det vara inställt på något värde? Jag har sett att det står 0 om jag går tillbaka vid ett senare tillfälle utan att ha ändrat tillbaka det från 5 efter att varit i meny 3, men jag såg nyligen att 5 stod kvar när jag gick tillbaka.
(Hm, host) På brännarens ritning står Primärluft på det röret där tändröret sitter. Tas luften underifrån fläkten när den är igång? Men när fläkten inte är igång, kommer luften förbi då? Borde inte vägen in då vara blockerad av fläkten? (Eller tas luften från någon helt annanstans än under fläkten?)
Slutligen en fråga som varit uppe många gånger och som jag fått hjälp med men är osäker på.
Om jag ska mäta förbrukningen - startar jag då från "kallt läge" så den går på max i valt läge medans jag matar 6 eller 10 minuter? Nollar jag alla lägen förutom det jag vill mäta? Jag har förstått uppvägning och manuell matning. Men ska brännaren vara monterad på pannan och faktiskt brinner? Men då kan den kanske vara uppe i temp innan 10 minuter? Och om man ska brännaren utanför pannan, tänder inte pelletsen då och att pelletsen också rinner över i koppen? Och en liten luring - bör inte tillförseln av pellets från externskruven överensstämma med åtgången i brännaren när man testar?
Skulle jag kunna allt ovan så kan jag sköta pannan felfritt framöver känns det som. Är väldigt tacksam för alla svar och delsvar. Ha det gott! Förhoppningsvis någon annanstans än i pannrummet även om det väl är ett av det säkraste stället idag.