Inkoppling av pelletsbrännare hjälp
Re: Inkoppling av pelletsbrännare hjälp
Tackar för svar har nu byglat brännarens överhettningsskydd. Brännarens ström matning är kopplad i pannans plats för brännare
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
http://www.ctc.se/files/manuals/16150132.pdf
Det är helt riktigt som du säger att om brännaren blir strömlös missar man larmen.
Förutsatte att TS kopplat in brännaren i pannan enligt manualen.
Det har ju framkommit olika lösningar i tråden och sedan är det upp till TS att välja den lösning han föredrar.
Det är helt riktigt som du säger att om brännaren blir strömlös missar man larmen.
Förutsatte att TS kopplat in brännaren i pannan enligt manualen.
Det har ju framkommit olika lösningar i tråden och sedan är det upp till TS att välja den lösning han föredrar.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
För tillfället eldar jag i en stendum vedpanna som saknar all typ av överhettningsskydd. Förra pannan som brände pellets hadde ett dedikerat överhettningsskydd som stoppade brännaren. Kommande vedpanna kommer också att ha det.
Edit: Det här är ett svar till thomasx
Edit: Det här är ett svar till thomasx
Jovisst, men vad är de "dedikerade" överhettningsskydden baserade på om inte termostater?
Min panna har också ett dedikerat överhettningsskydd, och det är baserat på just en termostat.
Min panna har också ett dedikerat överhettningsskydd, och det är baserat på just en termostat.
Windhager Biowin 150 Exklusiv
Laddomat 21
Dalatanken 750 liter
Bulkförråd 6 ton
Laddomat 21
Dalatanken 750 liter
Bulkförråd 6 ton
Man skulle kanske kunna göra så, om man kombinerar det en en hållkrets som bryts. Men då skulle varenda strömavbrott lösa ut den.
Artikeln man ska använda är för överhettningskydd är en termosäkring. Det finns både engångs och återställningsbara, det senare är att föredra i den här applikationen.
Artikeln man ska använda är för överhettningskydd är en termosäkring. Det finns både engångs och återställningsbara, det senare är att föredra i den här applikationen.